Vozački ispiti u ovim zemljama su prava lakrdija, a u jednoj vam vozačka dozvola niti ne treba

Auto 28. ožu 202414:02 0 komentara
Pixabay / Ilustracija

Odvozite samo nekoliko metara i dobijete vozačku u ruke, da i to je moguće.

Kao što smo jučer pisali, istraživanje tvrtke Zutobi pokazalo je da je polaganje vozačkog ispita u Hrvatskoj najteže, ali ujedno i najskuplje.

Naime, da biste dobili vozačku dozvolu u Hrvatskoj trebate proći minimalno 65 sati u autoškoli, od kojih 30 sati uključuje toriju, a 35 sati se odnosi na praksu, odnosno na vožnju.

Prema izračunu spomenute stranice, budući hrvatski vozači ujedno trebaju platiti u prosjek 1085 eura, što uključuje autoškolu i sva ostala davanja i uvjerenja, da polože sve ispite i dobiju dozvolu.

Zemlje u kojima se najlakše dolazi do vozačke dozvole

Nije tajna da je u nekim drugim zemljama put do vozačke dozvole puno lakši. Primjerice, u SAD-u možete polagati već sa 16 godina, a nisu ni potrebni sati nastave prije izlaska na ispit.

No ima i onih država s puno manje rigoroznim uvjetima, ali tu ipak iskaču tri zemlje koje imaju nevjerojatno lake testove.

Tako u Indiji sve što morate pokazati je sposobnost vožnje naprijed, skretanja lijevo i zaustavljanja nakon 45 metara kako biste dobili vozačku dozvolu.

Stoga ne čudi da Indija ima najsmrtonosnije ceste na svijetu. U 2011. bilo je gotovo 74 milijuna vozila na cestama u Indiji, dok je poginulo 196.000 ljudi, što znači da svakog sata na indijskim cestama umru 22 osobe.

Puno bolje nije bilo ni u Egiptu gdje čiji je cestovni test dugo bio predmet ismijavanja ostatka svijeta zbog činjenice da ste prethodno morali voziti samo tri metra unaprijed i unazad da biste položili. Sada je, međutim, malo teže, jer budući vozači sada moraju voziti 6 metara naprijed i nazad u zavoju, te moraju položiti kratki teorijski ispit.

Ni ne trebaju vozačku

No ipak ima i jedan bizarniji primjer. Vozački ispit u Burundiju čini se pomalo besmislenim budući da zakonski nije uvjet za vožnju pa ga većina vozača nema.

Povrh svega, nije potrebna nikakva obuka prije polaganja testa, što se ne odražava dobro na prometnu kulturu. Čak 4,42% svih smrtnih slučajeva u Burundiju bilo je u prometu, a to je iznimno visoka brojka kada znamo da je u zemlji registrirano samo 63.000 automobila.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!