TikTok neće uvesti značajku koja nagrađuje vrijeme pred ekranom za korisnike iz Europske unije, rekli su regulatori u ponedjeljak - što je rana pobjeda za EU jer počinje suzbijati rizike online ovisnosti društvenih medija.
Popularna platforma društvenih medija u kineskom vlasništvu, TikTok trajno će povući program nagrađivanja u svojoj aplikaciji TikTok Lite u EU-u, priopćila je Europska komisija, kao dio pravno obvezujućih obveza koje tvrtka preuzima prema novom zakonu o društvenim medijima Unije, Digitalnim uslugama Zakon (DSA).
Vaučeri kao nagrada za gledanje videa
“Raspoloživo vrijeme mozga mladih Europljana nije valuta za društvene mreže — i nikada neće biti”, rekao je europski povjerenik za unutarnje tržište Thierry Breton u izjavi.
TikTok Lite, data-light verzija TikToka, pokrenula je program nagrađivanja u Francuskoj i Španjolskoj u travnju nudeći Amazonove vaučere i druge nagrade korisnicima starijim od 18 godina koji su ispunili zadatke uključujući gledanje videa i “lajkanje” sadržaja. Privremeno je obustavio uvođenje nakon što je Komisija otvorila istragu nekoliko tjedana nakon.
“TikTok je zadovoljan što je postigao sporazumno rješenje i sada je povukao program nagrađivanja TikTok Lite… koji smo već dobrovoljno obustavili”, rekao je glasnogovornik tvrtke.
Dužnosnici Komisije rekli su da se tvrtka također obvezala da neće lansirati sličnu značajku pod drugim imenom.
Raste zabrinutost za mentalno zdravlje
Zapadni političari sve su više zabrinuti zbog mentalnog zdravlja koje društveni mediji i pametni telefoni uzimaju za mlade korisnike.
Novoizabrana predsjednica Komisije Ursula von der Leyen prošli je mjesec obećala da će tijekom svog novog mandata poduzeti mjere protiv platformi koje izazivaju ovisnost. U Sjedinjenim Državama, Senat je prošlog tjedna velikom većinom usvojio nacrt zakona o online sigurnosti bez presedana, uključujući obveze da se onemoguće značajke proizvoda koje izazivaju ovisnost.
Komisija je proteklih mjeseci srušila tvrtke društvenih medija za koje sumnja da su dizajnirale svoje platforme i algoritme na način da bi korisnike držale prikovane za svoje ekrane. EU je jedna od rijetkih regija u svijetu koja ima zakon koji joj dopušta praćenje posljedica takvih zlonamjernih praksi.
Komisija u ratu protiv TikToka, Facebooka i Instagrama
Komisija, koja nadzire desetke najvećih svjetskih društvenih medija pod DSA-om, posljednjih je mjeseci otvorila istrage o TikToku, kao i Metinim Facebooku i Instagramu zbog navodnih algoritama koji stvaraju ovisnost.
Obveza TikToka da povuče značajku u EU-u dolazi u trenutku kada velike tehnološke kompanije sve više povlače značajke i proizvode iz Europe usred regulatorne demonstracije sile.
Meta je u lipnju pauzirala svoj plan prikupljanja postova i slika Europljana na Facebooku i Instagramu kako bi uvježbala svoje alate za umjetnu inteligenciju zbog zabrinutosti regulatora u vezi s privatnošću. Mjesec dana kasnije rekla je da neće objaviti svoj novi model umjetne inteligencije zbog propisa EU-a.
Apple je rekao da će blokirati objavljivanje nove AI tehnologije zbog straha da ona možda neće biti u skladu sa Zakonom o digitalnim tržištima koji nastoji obuzdati dominaciju velikih tehnoloških kompanija.
Glavni problemi s TikTok-ovom značajkom
Izvršitelji EU-a rekli su u to vrijeme da bi program mogao biti štetan za mentalno zdravlje korisnika i da krši DSA. Komisija je također vjerovala da TikTok možda neće moći ispravno identificirati maloljetne korisnike, što znači da su i tinejdžeri mogli koristiti tu značajku i provoditi više vremena na virusnoj video aplikaciji. TikTok nije Komisiji dostavio informacije o rizicima nove značajke, dodali su dužnosnici, a prenosi Politico.
TikTok je kasnije rekao da će privremeno zaustaviti značajku u EU-u.
Tvrtka, u vlasništvu kineske tehnološke tvrtke ByteDance, još uvijek se suočava s istragom otvorenom u veljači zbog nedovoljne zaštite tinejdžera na svojim aplikacijama, uključujući putem navodnog algoritma koji stvara ovisnost i neadekvatnih mehanizama za provjeru dobi korisnika.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!