Traži se vizualni identitet i slogan za predsjedanje RH EU

Kultura 30. ožu 201816:26 > 16:31
Shutterstock

Hrvatska će u prvoj polovici 2020. predsjedati Vijećem Europske unije te su Ministarstvo vanjskih i europskih poslova i Ministarstvo kulture raspisali, a Hrvatsko dizajnersko društvo provodi otvoreni javno-pozivni natječaj za oblikovanje vizualnog identiteta i slogana predsjedanja RH EU 2020.

Natječaj s kompletnom natječajnom dokumentacijom objavljen je na stranicama www.dizajn.hr, www.mvep.hr i www.min-kulture.hr.,  a Ocjenjivački sud natječaja odabrao je pet timova koji će sudjelovati u natječaju kao pozvani natjecatelji, naime, zahtjevi za sudjelovanje u natječaju primani su do 26. ožujka.

Na Poziv za iskazivanje interesa za sudjelovanje u natječaju kao pozvani natjecatelj stiglo je ukupno 20 zahtjeva, a Ocjenjivački sud natječaja u sastavu Damir Bralić, Jan Pavlović, Nevena Tudor Perković, Zvonimir Frka Petešić, Katja Šare i Jakov Vilović odabrao je, na temelju dostavljenih portfolija i referencija, timove koji će s timovima studenata Studija dizajna pri Arhitektonskom fakultetu u Zagrebu te Sveučilišta Sjever iz Koprivnice – Odjela za medijski dizajn sudjelovati u natječaju kao pozvani natjecatelji i koji će za rad na natječajnim rješenjima, u slučaju da nisu dobitnici nagrade, dobiti naknadu u bruto iznosu od 7.000 kuna po timu.

N1

Odabrani pozvani timovi su BETON (Sandro Dujmenović, Marko Mlinarić, Sanja Nikolić); ĐKĆ LATERZA (Zoran Đukić, Srđan Laterza); STUDIO INTERNATIONAL (Boris Ljubičić); SUPERSTUDIO (Iva Hrvatin, Ira Payer (autorice); Sara Pavleković Preiss, Tin Burić (suradnici)) te ŠESNIĆ&TURKOVIĆ (Marko Šesnić, Goran Turković).

No poziva se i ostale da sudjeluju u natječaju i prisustvuju usmenom brifingu u Ministarstvu vanjskih poslova koji će se održati u ponedjeljak, 9. travnja u 11 sati. Rok za primanje natječajnih radova je 2. srpnja 2018. do 17 sati.

Svi autori/timovi bit će anonimni pred Ocjenjivačkim sudom natječaja i ravnopravno će se natjecati za nagrade.

Natječajni rad treba sadržavati prezentaciju idejnog rješenja originalnog identiteta predsjedanja RH Vijećem EU 2020. godine, sa svim karakterističnim vizualnim elementima te definiranjem njihovih međuodnosa i pravila korištenja, kao i prezentaciju slogana, njegov jezično-značenjski koncept te varijantu na još barem engleskom jeziku.

Ilustracija

Prezentacija u oba oblika, fizičkom (ispisanom) i digitalnom, treba sadržavati idejni projekt vizualnog identiteta (prikaz sustava boja i tipografskih pisama te prikaz karakterističnih odnosa osnovnih elemenata vizualnog identiteta) i prijedlog slogana (jezično rješenje slogana, barem na dva jezika -obavezno hrvatski i engleski, te prikaz osnovnih grafičkih standarda slogana).

Prezentacija treba sadržavati i prikaz primjera primjene vizualnog identiteta i slogana (najmanje pet, a najviše 10) koji obvezno uključuju primjenu na plakatu, internetskoj stranici i naslovnici programske knjižice te nekoliko primjera promidžbenog materijala; prikaz strategije faznog predstavljanja vizualnog identiteta s obzirom na nemogućnost javnog korištenja samog znaka do početka predsjedanja, odnosno do službenog predstavljanja znaka te obrazloženje koncepta.

Reuters/Francois Lenoir

Ocjenjivački sud dodijelit će po tri novčane nagrade za vizualni identitet i za slogan, a ukupni fond nagrada iznosi 86.000 kuna bruto. Prva nagrada za vizualni identitet iznosi 33.000 kuna, druga 22.000 kuna, a treća 11.000 kuna. Prva nagrada za slogan iznosi 11.000 kuna, druga 6000 kuna, a treća 3000 kuna.

Natječajni radovi šalju se kao preporučena pošiljka, dostavom ili donose osobno na adresu: Hrvatsko dizajnersko društvo, Boškovićeva 18,10000 Zagreb, s naznakom: “Natječaj ‒ HRPRES2020”.

Važno je napomenuti da će Ocjenjivački sud, u skladu s načelom poštovanja cjelovitosti koncepta, slogan i vizualni identitet promatrati i ocjenjivati kao cjelinu. Naručitelj će poštovati načelo cjelovitog tretmana pristiglih natječajnih rješenja, no zadržava pravo na otkup slogana neovisno o usvojenom vizualnom identitetu. Vizualni identitet i slogan će se sagledavati kao cjelina, ali predstavljat će dvije odvojene nagrade prilikom ocjenjivanja.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram.