Više od polovice ispitanika u Hrvatskoj, njih 52 posto, posjetili su neki festival u zadnje dvije godine, a najčešće su išli na ulične festivale, festivale pop, rock i metal glazbe, gastronomske festivale i festivale elektroničke glazbe, pokazalo je istraživanje na više od 1.000 ispitanika.
Polovica ispitanika posjetila je neki festival u zadnje dvije godine, a riječ je uglavnom o uličnim, glazbenim i kulturnim festivalima u Hrvatskoj, priopćeno je u srijedu iz kompanije Mastercard koja je provela istraživanje.
Više od 40 posto ispitanika kazalo je da posjećuje ulične festivale, oko 30 posto njih posjećuje festivale pop glazbe, rock, metal i gastronomske festivale, a 20 posto ih kaže da ide na festivale elektroničke glazbe ili druge kulturne manifestacije. Kada je riječ o festivalima u inozemstvu, u zadnje dvije godine ih je posjetilo tek sedam posto ispitanika.
Na festivale najčešće idu ispitanici iz Sjeverne Hrvatske. Festivali pop glazbe najpopularniji su u Dalmaciji i Lici, a više ih vole žene. Rock i metal festivale posjećuju većinom muškarci, najčešće Ličani, a gastronomski festivali su najatraktivniji Zagrepčanima i Ličanima.
Festivale jazz i klasične glazbe najčešće posjećuju ispitanici iz Istre i Slavonije s primanjima iznad 12.000 kuna. Festivali elektronske glazbe su najpopularniji među ispitanicima iz Sjeverne Hrvatske, Istre, Primorja i Gorskog kotara te su popularniji među muškarcima, mladima i obrazovanijim ispitanicima.
Filmski festivali su najpopularniji među Zagrepčanima te u Lici, na Kordunu i Banovini.
Za izbor festivala odlučujući troškovi i izvođači
Većina ispitanika koji idu na festivale je u protekle dvije godine posjetila jedan do tri festivala, a oko 60 posto ispitanika s primanjima iznad 12.000 kuna u istom je razdoblju posjetilo više od tri festivala.
Glavni faktor koji utječe na odluku o odlasku na festival te izboru događanja su troškovi, odabir izvođača, atmosfera i sl.
Čak 90 posto hrvatskih ispitanika na festivalima najviše troši na piće, nakon toga na hranu i prijevoz do lokacije, a potom na suvenire, smještaj i cigarete.
Čak 43 posto posjetitelja festivala izjavilo je da im smještaj nije potreban. Nakon završetka festivala na lokaciji ostaje nešto više od trećine ispitanika.
Zanimljiv je da samo 17 posto ispitanika potroši više od 1.000 kuna na festivalu, ne uključujući ulaznice. Kao najčešći način plaćanja 93 posto ispitanika navodi gotovinu, dok su kartice primarno sredstvo plaćanja za ispitanike s primanjima iznad 9.000 kuna.
Najviše ispitanika na festivale ide s partnerom, nešto manje njih s prijateljima ili obitelji, a sami putuju najčešće ispitanici s visokim primanjima, te oni iz Istre, Primorja i Gorskog kotara.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.