Red rapa, red rocka, red techna. Sadržaj je to nekoliko filmskih poslastica 21. Motovun Film Festivala kojima je u fokusu glazba. S obzirom na to da je grad partner ovogodišnjeg festivala Berlin, dio filmskog i glazbenog programa vezan je uz kulturu toga grada. Festival se održava od 24. do 28. srpnja.
Najuzbudljiviji naslov je Matangi/Maya/M.I.A., fascinantan dokumentarac o jednoj od najkontroverznijih svjetskih glazbenica. Reperica M.I.A. se svojim političkim tekstovima i aktivizmom bori protiv raznih konvencija i negativnih pojava u svijetu. Porijeklom sa Šri Lanke, glazbenica živi u Londonu, no aktivna je u borbi za prava tamilskog naroda u svojoj zemlji. Otac joj je vođa tamilskog pokreta te M.I.A. u filmu iznosi dvojbe oko metoda borbe tog pokreta. Iako joj se to nije svidjelo, film je više fokusiran na životnu priču osobe koju je Time proglasio jednom od sto najutjecajnijih osoba na svijetu nego na njezinu glazbu. Budući da je studirala dokumentaristiku i snimala cijeli svoj život, velik dio filma čine snimke koje je ustupila redatelju Steveu Loveridgeu.
Ljeto je igrani film ruskog redatelja Kirila Serebrenikova koji se bavi životom rokera Viktora Tsoia. Riječ je o pjevaču i osnivaču benda Kino, jednog od najutjecajnijih u povijesti ruske glazbe. Tsoi, kojeg glumi korejski glumac Teo Yoo, smatra se pionirom ruskog rocka, zaslužnim za populariziranje tog žanra u cijelom SSSR-u. Film, koji je izazvao veliko zanimanje u Cannesu, prati stvaranje lenjingradske rock scene 80-ih u vrijeme vladavine Leonida Brežnjeva te odrastanje Tsoia i ljubavni trokut u kojem se našao. Tadašnji ruski rokeri suočavali su se s velikom cenzurom i ograničenjima do te mjere da je publika na koncertima morala sjediti na stolcima, a ples je bio praktički onemogućen. Dok su se 80-ih u Jugoslaviji zapadne ploče mogle kupiti svugdje, u SSSR-u su bile rijetka dragocjenost koja se nabavlja švercom. Serebrenikov je veliki Putinov kritičar pa je kansku premijeru dočekao u kućnom pritvoru gdje ga je režim smjestio zbog optužbi za navodnu pronevjeru novca namijenjenog njegovoj kazališnoj skupini.
Atmosferu umjetnosti i kaosa u Zapadnom Berlinu 80-ih donosi dokumentarni film B-movie: Lust & Sound in West-Berlin 1979 – 1989. Grad podijeljen zidom postaje središtem alternativne i pop kulture u kojem su dani kratki, a noći beskonačne. Redatelji Jörg A. Hoppe, Heiko Lange i Klaus Maeck donose kolaž ranije neobjavljenih snimki o živahnoj i kreativnoj dekadi, počevši s punkom i završavajući s techno ludilom i Love Paradeom.
Drugi film iz berlinskog programa, Sub Berlin: Priča o klubu Tresor redatelja Tilmanna Künzela prati techno glazbu, odnosno legendarni klub Tresor, jedan od ključnih za razvoj te scene. U vrijeme otvaranja, sad već daleke 1991. godine, nitko nije vjerovao da će klub opstati do danas. Dozvolu je dobio na kratko vrijeme kao umjetnička galerija i bilo je pitanje dana kad će ga vlasti ugasiti. Umjesto toga, Tresor je postao polazišna točka rave pokreta, ali i simbol ujedinjenja mladih iz dvije Njemačke. U filmu govore mnogi techno umjetnici koji su nastupali u klubu, a među njima i Jeff Mills, Juan Atkins, Sven Vath i Monika Kruse.
Uz vrlo bogat i atraktivan ostatak filmskog programa, Motovun Film Festival donosi kao i svake godine obilje koncerata i DJ nastupa na brdu.