U okviru projekta Nevidljiva Savičenta - prevođenje tradicije u suvremenu kulturu, koji istarski gradić Svetvinčenat drugu godinu zaredom pretvara u novo žarište suvremene umjetnosti, umjetnica Šejla Kamerić osmislila je trajnu instalaciju postavljenu u javni prostor "Place to Stay".
Instalacija, smještena na lokalitetu Mandule nedaleko od centra Svetvinčenta, podsjeća na neriješeni status milijuna izbjeglica i propituje pružaju li zemlje zapada sigurnost za egzistenciju i prosperitet pojedinca sukladno očekivanjima u 21. stoljeću.
Kustos projekta Tihomir Milovac napominje u tekstu o tom radu kako je Hrvatska ne tako davno imala iskustvo izbjeglica tijekom Domovinskog rata, ali i rata u Bosni i Hercegovini, a upravo je Istra poslužila kao prvo utočište izbjeglicama da bi se s vremenom ti ljudi ondje nastanili za stalno.
“Ako usporedimo ta dva vremena i dvije uzrocima različite, ali u osnovi slične krize, zaključit ćemo da nas umjetnica želi potaknuti da promislimo kako se izbjegličke krize neće riješiti konzervativnim nehumanim metodama zabrana i prisile, nego praksama uključivosti, što, na žalost, nije slučaj u Hrvatskoj, kao ni u ostatku Europe”, ustvrdio je.
Zato taj umjetnički čin, ističe Milovac, treba prepoznati kao gestu otvorenih ruku, jer protivljenje dolasku izbjeglica sutra više neće biti važno i zato im već danas treba izraziti dobrodošlicu.
Po njegovim riječima, Place to Stay umjetnica je zamislila kao kolažiranu kompoziciju natpisa za različite vrste turističkog smještaja, ispisanih različitim pismima i jezicima, no kompoziciju ‘podcrtava’ jedini svjetleći natpis s porukom Refugees welcome što djelo tematski aktualizira i u isti mah očuđuje.
#related-news_0
Producenti rada su umjetnička organizacija Apoteka – prostor za suvremenu umjetnost iz Vodnjana te udruga Avanti! Centar avangardi iz Zagreba.
Šejla Kamerić (Sarajevo, 1976.) stvara u različitim medijima, od filma, fotografije, objekata do crteža. Njezin rad “Bosnian Girl” (2003) smatra se jednim od najznačajnijih djela suvremene umjetnosti na području jugoistočne Europe, izložen u stalnom postavu Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu te je dio mnogih javnih i privatnih kolekcija širom svijeta.
Izlagala je na brojnim izložbama i sajmovima diljem svijeta u uglednim muzejskim prostorima, a samo ove jeseni izlaže u Berlinu, Moskvi, Budimpešti, Düsseldorfu te Svetvinčentu.
Projekt Nevidljiva Savičenta – prevođenje tradicije u suvremenu kulturu, sufinancirala je Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.