Tri razloga zašto kupujemo odjeću koju nikad ne nosimo

Lifestyle 22. ruj 201615:31 > 15:46
Pixabay

Svi to radimo – kupujemo odjeću koju nikad ne nosimo. Psihologinja specijalizirana za psihologiju konzumerizma otkrila je tri najveća razloga zašto nam se to događa.

1. Ignoriramo veliku manu artikla
Najčešći razlog zašto kupimo odjevni artikl koji nikad ne izvadimo iz ormara je taj da smo ga krivo procijenili i ignorirali njegovu manu. Uobičajeni scenarij ide ovako: artikla nam se zbog nečega jako svidio; no, nešto s njime nije bilo u redu; ali bio je na sniženju pa smo ga ipak kupili.

 “Ovo je klasičan primjer fenomena kognitivne pristranosti pri čemu ignoriramo informaciju koja nije u skladu s našim željama. Primjerice, žena po imenu Karen s kojom sa razgovarala kupila je svilenkastu bluzu tako podatnu na dodir. No, bluza ima veliku manu jer ne paše na ništa što ima u garderobi. Ipak, bila je na velikom sniženju i zbog toga ju je kupila. Nije željela odustati od nje i odbila je samu pomisao da je vrati u roku povrata. Na kraju bluzu nijednom nije odjenula”, priča psihologinja Kit Yarrow.

2. Kupujemo zbog fantazije, a ne realnosti
Drugi veliki razlog zbog kojeg kupujemo odjeću koju nikada ne nosimo je taj što imamo krivu percepciju o samima sebi. Zbog te krive percepcije, odnosno samozavaravanja, uspijemo racionalizirati kupnju artikla koji bi nam se inače činio neprikladan, nepotreban ili bezvezan.

U ovom slučaju najčešće je riječ o kupljenoj premaloj odjeći.

“Problem je u tome što ljudi često tijekom kupnje vizualiziraju stil života koja možda uopće ne postoji – da su mršaviji, da idu na kampiranje, na skupi odmor ili na glamurozna događanja”, objašnjava Yarrow.

3. Artikl nam se previše sviđa
Nekome će ovo zvučati čudno, ali postoje kupci kojima se kupljeni artikl toliko sviđa da ga ne žele uništiti nošenjem. Ovaj fenomen naziva se averzija od gubitka, a pojavljuje se kod ljudi koji su se osjećali zakinutima ili su doživjeli gubitke u djetinjstvu, piše Zadovoljna.hr.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.