Svakog gosta tri dana dosta. Biti dobar domaćin i organizator slavlja za prijatelje i obitelj može biti prekrasno, ali kada poneki gosti jednostavno ne žele otići, stvar se može pretvoriti u noćnu moru.
Isto vrijedi za posjetitelje koji nenajavljeno ‘upadnu na tulum’. Ako ste prepristojni da im samo zatvorite vrata pred nosom, kako ih se riješiti, a da se ne ispadnete bezobrazni?
Agnes Anna Jarosch, direktorica Njemačkog vijeća za bonton, savjetuje da se jasno pokaže da se slavlje približava kraju.
“Možete ponuditi jedno putno piće, sugerirajući da mu je to svrha”, savjetuje Jarosch.
Pomaže i govor u perfektu, primjerice, “večeras je bilo zabavno”. Prihvatljiv je i suptilni mig poput “zar je već toliko sati?”.
Jarosch savjetuje i preciznost pri slanju pozivnice.
“Naprimjer: ‘Zabava počinje 18 sati, no neće trajati cijelu noć jer se moramo rano probuditi idućeg jutra”.
“To vašim gostima daje nekakav smjer”, objašnjava Jarosch.
Stručnjakinja za bonton zna da je ljudima teško postaviti ograničenja. Ali ih poziva ih da u svojoj brizi za goste i posjetitelje, ne zaborave misliti i na sebe.
“Naše tradicionalno shvaćanje pristojnosti stavlja domaćine u drugi plan. Ali time štetimo sami sebi”.
Jarosch doduše savjetuje da se izbjegavaju lažne isprike.
“Sitne laži nam ne pomažu. One samo pogoršavaju stvari. Bolje je biti otvoren”, zaključuje.