Od vlaka do minibusa: Kako će izgledati putovanje po Europi u vrijeme pandemije?

Lifestyle 13. svi 202016:27 > 16:35
Pixabay

Europska komisija otkrila je niz mjera čija je svrha osigurati da ljudi ponovno mogu sigurno putovati diljem kontinenta dok vlade pokušavaju oživjeti turizam i zrakoplovnu industriju koje je zaustavio koronavirus.

Slijede opće smjernice za putovanja zrakoplovom, vlakom, brodom te za cestovni promet.

OPĆE SMJERNICE:

– Putnici će se poticati da preko interneta kupuju karte, rezerviraju mjesta i obave check-in.

– Putnici trebaju nositi zaštitne maske, posebice tamo gdje se ne mogu cijelo vrijeme u potpunosti poštovati mjere fizičke distance. Maske ne moraju biti medicinske.

– Fizičku distancu treba osigurati na sigurnosnim pregledima i punktovima na kojima se predaje i uzima prtljaga.

– Treba uspostaviti posebne trake kako bi se odvojili putnici u lukama, zračnim lukama, na željezničkim postajama, autobusnim postajama, trajektnim pristaništima i stajalištima gradskog javnog prijevoza.

– Treba ukloniti klupe, stolove i sve ono što ohrabruje okupljanja ili ih tako postaviti kako bi se osiguralo održavanje fizičkog razmaka.

– U autobusima, vlakovima ili trajektima može biti dopušteno manje putnika, a putnici koji ne žive u istom kućanstvu mogu biti odvojeni.

– Prometno osoblje treba imati odgovarajuću zaštitnu opremu.

– Trebaju biti dostupna sredstva za dezinfekciju, a vozila treba redovito čistiti i dezinficirati.

– Hrana, piće i druga roba možda se više neće prodavati u prijevoznim sredstvima.

– Duty-free trgovine i druge trgovine trebaju kontrolirati kretanje putnika pomoću podnih oznaka i ograničiti broj kupaca te pojačati čišćenje i postaviti zaštitne pregrade na blagajni kako bi se fizički odvojili kupci od prodavača.

– Mobilne aplikacije s mjerama praćenja i upozoravanja zbog dolaska u kontakt sa zaraženim mogu se koristiti na dobrovoljnoj osnovi. Takve aplikacije trebale bi funkcionirati prekogranično.

ZRAČNI PROMET:

Regulatori će u sljedećih nekoliko tjedana donijeti protokole koji bi trebali uključivati sljedeće:

– Treba pojačati ventilaciju zraka, zračnim filtriranjem poput onog u bolnicama i okomitim protokom zraka.

– Kretanje u avionu treba ograničiti, smanjiti interakciju s posadom.

– Upravljanje protokom putnika: raniji dolazak putnika u zračnu luku; korištenje elektronskog check-ina ili njegovo obavljanje na automatima; smanjenje kontakta prilikom predaje prtljage, sigurnosnog pregleda i provjere dokumenata, ukrcaja te tijekom podizanja prtljage.

– Prednaručivanje usluga i obroka treba obaviti, kada je moguće, u vrijeme rezervacije.

CESTOVNI PRIJEVOZ:

– Na terminalima, mjestima za odmor uzduž autoputa, parkiralištima, benzinskim crpkama treba održavati visoke razine higijene.

– Na postajama treba upravljati protokom putnika.

– Tamo gdje se ne mogu osigurati odgovarajuće razine javnog zdravlja, treba razmotriti zatvaranje postaja.

AUTOBUSI I MINIBUSEVI:

– Trebaju se koristiti stražnja vrata za ulazak putnika, a prozračivanje se vrši otvaranjem prozora umjesto uključivanjem klimatizacije.

– Sjedenje treba organizirati tako da obitelji sjede zajedno kada je to moguće, dok ljudi koji ne putuju zajedno trebaju sjediti odvojeno.

– U minibusevima putnici ne bi smjeli sjediti pored vozača ako nije moguća fizička odvojenost.

– Ako je moguće, putnici se sami trebaju brinuti o svojoj prtljazi.

ŽELJEZNICA:

– Učestalost i kapacitet vlakova treba pojačati ako je potrebno smanjiti gustoću putnika.

– Željeznički prijevoznici trebaju uvesti obaveznu rezervaciju sjedala u međugradskim i regionalnim vlakovima.

– Na kratkim putovanjima putnici trebaju između sebe ostaviti prazna sjedala, osim onih iz istih kućanstava

– Željeznički prijevoznici trebaju koristiti sustave brojanja putnika, posebice u prigradskim vlakovima radi upravljanja kapacitetom.

– Treba upravljati protokom putnika na postajama ako se ne mogu osigurati odgovarajuće razine javnog zdravlja.

– Treba ohrabrivati putovanja u vremena kada nije najveća gužva uvođenjem poticaja poput prilagođavanja cijena ili fleksibilnim radnim vremenom kako bi se izbjegle velike gomile putnika.

-Vrata se trebaju otvoriti na svako postaji automatski ili ih treba vozač ručno otvoriti.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.