Kako i 'digitalno nestati' nakon promjene posla

Znanost 05. lip 201717:08 > 17:11
pixabay.com

Tijekom svog rada na nekom radnom mjestu ostavljamo gomilu podataka na računalima na kojima radimo. Od e-mail poruka preko imenika do gomile dokumenata koje smo izradili za potrebe posla.

Međutim, isto tako stvaramo i veliku količinu digitalnih podataka koje ne moraju nužno biti vezane uz posao. A što onda s tim dokumentima i podacima kad odlazimo iz tvrtke?

U velikim kompanijama, IT odjel će obrisati vaše računalo i time sve podatke koje ste možda ostavili na tom računalu. Kako vam se ne bi dogodilo da nehotice zaboravite neku važnu poruku ili kontakt koji će vam kasnije trebati, nemojte prepuštati uklanjanje digitalnih tragova IT odjelu. Pobrinite se da “digitalno nestanete”, a istovremeno sačuvate sve što vam je važno.

Napravite kopiju važnih podataka

Pregledajte sve podatke koje imate na poslovnom računalu. Što želite sačuvati? Dokumente, životopis, fotografije, kontakte? Ako se radi o tek nekoliko dokumenata, sačuvajte ih na USB memoriju ili ih pošaljite na svoj privatni e-mail. Ako se radi o većoj količini podataka, poslužite se besplatnim servisima za pohranu u oblaku poput Dropboxa ili Google Drivea. Vodite računa da je taj servis vezan uz vaš privatni račun, a ne poslovni kako biste mu mogli pristupiti i nakon što odete iz tvrtke. Ako je pak količina podataka veća od nekoliko gigabajta, razmislite o korištenju vanjskog prijenosnog diska.

Naravno, moramo napomenuti da prilikom spremanja dokumenata vodite računa o politici tvrtke za koju ste radili te da podaci koje “iznosite” ne sadrže povjerljive podatke kako ne biste upali u probleme.

Provjerite računalo izvana

Ako ste tijekom svog rada imali računalo koje se samo vi koristili provjerite da vam nije ostao priključen nekakav privatni uređaj na USB utor. Pri tome mislimo na kablove za punjenje mobilnih uređaja, prijenos podataka ili nešto slično.

Obavijestite kolege i partnere o svom odlasku

Nekoliko dana prije odlaska iz tvrtke obavijestite svoje kolege i poslovne partnere o odlasku. Zahvalite im na dosadašnjoj suradnji i uputite ih na osobu koja će od sad biti na vašoj poziciji odnosno kome se mogu obratiti.

Izbrišite svoje e-mail poruke

Prije nego što krenete s brisanjem, provjerite smijete li obrisati e-mail poruke. Naime, neke tvrtke čuvaju e-mail korespondenciju nevezano uz to radite li vi kod njih još ili ne. Ako smijete izbrisati, prvo provjerite postoji li nešto u tim porukama što želite sačuvati ili trebate proslijediti nekome drugome, a tek onda brišite.

Obrišite podatke s računala

Sve što vam ne treba, a stvorili ste tijekom svog rada – obrišite. Dokumenti, kalendari, e-mail poruke, imenici i sve ostalo slobodno možete obrisati i potom isprazniti koš za smeće. Konzultirajte se s IT odjelom trebate li napraviti još nešto (obrisati lozinku za ulazak) ili će to oni napraviti.

Izlogirajte se s privatnih računa

Provjerite koje ste lozinke spašavali u internetskom pregledniku i pohranite ih na sigurno te obrišite. Također, odlogirajte se iz privatnih i poslovnih računa – chat programa, društvenih mreža, programa za poslovnu suradnju, servisa za pohranu itd.

Obrišite podatke sa službenog telefona

Pametni telefoni sadrže gomilu podataka koju vjerojatno ne želite dijeliti s drugima. Prebacite sve ono što vam je srcu drago na vanjski disk, servis za pohranu ili privatno računalo. Potom te podatke obrišite sa službenog telefona. Najjednostavnije je da ga vratite na tvorničke postavke. Obično se ta opcija nalazi među Postavkama. No, prije nego što ga obrišete, provjerite s IT odjelom kakva je praksa i pravilo.

Na kraju, iz Wireda savjetuju da još jednom provjerite jeste li uklonili sve privatne podatke s uređaja koje ste koristili i prebacili te iste podatke na privatne pohrane. Jednom kad odete iz tvrtke, velika je vjerojatnost da više nećete imati pristup tim podacima, piše Zimo.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.