Uprava za željeznice od 2018. godine je u više navrata apelirala i slala dopise Infrastrukturi željeznice Srbije za donošenje određenih mjera koje bi poboljšale sigurnost željezničkog prometa u Srbiji.
Samo tijekom 2021. godine naredili su čak 51 korektivnu mjeru, od kojih većina nije ispunjena. Uprava je potom 2023. godine poslala dopis i resornom ministru Goranu Vesiću kako bi ukazala da željeznički promet nije siguran te da se ništa ne poduzima oko toga.
Dokument Uprave za željeznice iz rujna 2023. godine najbolje opisuje stanje željeznice u Srbiji. Navedeni dopis Uprava je uputila resornom ministru graditeljstva, prometa i infrastrukture Goranu Vesiću, u kojem ukazuju na niz stvari koje je potrebno ispuniti za sigurno odvijanje prometa, piše Nova.rs.
“Uprava za željeznice, kao nacionalno tijelo za sigurnost željezničkog prometa, ima ovlasti za izdavanje uvjerenja o sigurnosti željezničkim prijevoznicima i upraviteljima infrastrukture. Uprava je nadzor nad “Infrastrukturom željeznice Srbije” napravila 2021. godine, prije redovnog nadzora koji je napravljen 2023. Tada je izdala 51 korektivnu mjeru, od čega je za 39 mjera zahtijevala da budu izvršene u datom roku. Rok je bio 9. siječnja 2022. godine”, navodi se u dokumentu.
Nakon što je Infrastruktura dostavila dokumentaciju o mjerama, utvrđeno je da 19 mjera nije ispunjeno. U međuvremenu je mreža željezničke pruge proširena, a Infrastruktura je zatražila novi certifikat o sigurnosti. Komisija je obnovila navedenu potvrdu, ali i dala novi rok za rješavanje 19 neispunjenih mjera te dodala nove tri.
Infrastruktura željeznice Srbije nije uspjela ni u produženom roku ispuniti dane mjere te su nekoliko puta tražili produživanje roka.
“Uprava za željeznice je u periodu od 6. do 9. lipnja 2023. godine izvršila redovnu nadzornu reviziju sistema za upravljanje sigurnošću u Dioničkom društvu za upravljanje javnom željezničkom infrastrukturom “Infrastruktura željeznice Srbije” Beograd. Nakon provedene nadzorne revizije utvrđeno je da društvo ne ispunjava sve obveze propisane važećim propisima, odnosno da nije u potpunosti uspostavilo i implementiralo sustav upravljanja sigurnošću te su utvrđeni značajni nedostaci i nedosljednosti u postupcima i njihovoj provedbi“, navodi se u dokumentu.
Nedostatak kadra najveći problem
Uprava željeznice je kao najveće probleme navela kadrovski problem, neadekvatno održavanje voznih sredstava, neprovođenje redovnog održavanja kao i ne postojanje jasnog načina komunikacije s vanjskim nadzorom tijekom izvođenja radova.
Istaknuli su i da neke važne dionice pruge nisu u funkciji, što produžava vrijeme putovanja, utječe na sigurnost željezničkog prometa i negativno utječe na gospodarski razvoj zemlje.
“Održavanje željezničkih vozila u vlasništvu društva obavljaju zaposleni u radionicama kojima upravlja Infrastruktura željeznica kao i Povjerenstvo za provedbu i vođenje postupaka i provedbu periodičnih pregleda. Niti jedna od navedenih radionica nije za te poslove certificirana od strane Uprave za željeznice, što je obaveza ovog društva u skladu sa zakonom pa je kvaliteta i način održavanja željezničkih vozila upitna”, navodi se u dokumentu.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare