Kineska vlada od poslovnog sektora očekuje da u sljedećih sedam godina u potpunosti razvije automatizirane strojeve koji mogu obrađivati zemlju, sijati, gnojiti i žeti usjeve.
Prototip kombajna i traktora bez vozača prvi put je testiran prošle jeseni. Pomak prema automatizaciji ključan je za budućnost poljoprivrednog sektora u drugom po veličini svjetskom gospodarstvu, koji se našao u teškoćama zbog starenja radne snage u ruralnim područjima i nedostatka mladih ljudi koji su spremni raditi na zemlji.
I druge zemlje poput Australije i Sjedinjenih Država vuku slične poteze, suočene sa sličnim demografskim pritiscima.
Razmjeri kineske poljoprivredne industrije otkrivaju da su u nastojanjima te zemlje da automatizira svoju poljoprivredu ulozi posebno visoki.
“Automatizirana poljoprivreda je put prema naprijed i potražnja za njom je ovdje ogromna”, rekao je generalni direktor proizvođača traktora Changzhou Dongfeng CVT Cheng Yue, koji je proizveo autonomni prototip korišten u pokusu na rižinom polju u Xinghui, u istočnokineskoj provinciji Jiangsu.
No, put je prema automatizaciji bit će dug i pun prepreka zbog visokih troškova, raznolikih terena i malih površina mnogih farmi. Više od 90 posto farmi u Kini površine je ispod jednog hektara, dok je primjerice u Sjedinjenim Državama površina gotovo 90 posto farmi veća od pet hektara.
Kako bi svoj ambiciozni cilj ostvario u sedam godina, Peking podupire testiranja tehnologije u cijeloj zemlji koja organizira Savez za primjenu telematike u industriji (TIAA). Među članicama udruge državni je proizvođač koji je pomogao u razvoju kombajna korištenog na pokusu u Xinghui u suradnji sa Sveučilištem u Jiangsu, Zoomlion Heavy Industry Science & Technology, zatim proizvođač traktora grupa YTO te proizvođač navigacijskih sustava Hwa Create.
YTO je 2017. godine razvio svoj prvi traktor bez vozača i namjerava uskoro pokrenuti masovnu proizvodnju koja će ovisiti o potražnji na tržištu, istaknuo je izvršni direktor tehnološkog poslovanja kompanije Lei Jun, bez objave vremenskih okvira u kojima bi proizvodnja mogla krenuti.
Poluautomatizirana tehnologija već je prilično uobičajena na farmama u Sjedinjenim Državama, ali se potpuno automatizirani traktori i kombajni za sada još nigdje ne proizvode.
U kratkoročnom razdoblju ispunjenje ciljeva otežavat će i cijena samovoznih traktora, koja je četiri puta viša u odnosu na uobičajene traktore i mogla bi iznositi 90.000 dolara.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter |Facebook | Instagram