U Europu se vraćaju noćne linije vlakom, bolje za okoliš od letenja

Svijet 21. sij 202007:59 > 08:04
Pixabay

Samo 40 kilograma emisije ugljikova dioksida na vašoj savjesti. Usporedite to s 410 kilograma koliko je potrebno za let preko Europe.

To je jedan od argumenata za korištenje novog europskog noćnog vlaka koji je u ponedjeljak prvi put prevezao putnike od Beča do Bruxellesa.

Pokretanje nove vozne linije dolazi u vrijeme kada sve više europskih zemalja razmatra širenje svoje željezničke ponude zbog putnika zabrinutih posljedicama letenja na klimu.

VEZANE VIJESTI

Operater novog vlaka, Austrijske savezne željeznice (OBB), objavio je da će linija Nightjet prometovati nedjeljom i srijedom s polascima u 20.38 sati iz Beča i u 20.44 iz Innsbrucka. Povratna vožnja je dan kasnije.

Put od Beča do belgijske prijestolnice uključuje zaustavljanja u Nuernbergu, Frankfurtu i Koelnu.

Vlaku s klasičnim vagonima za sjedenje i spavaćim kolima za put treba 14 sati.

Nakon godina opadanja broja noćnih vlakova zbog rasta popularnosti niskotarifnih zračnih linija, trend se pomalo mijenja jer su putnici sve zabrinutiji klimatskim promjenama.

#related-news_0

OBB je u tome pronašao svoju nišu i već je nekoliko godina pionir u oživljavanju noćnih linija. Direktor Andreas Matthae kaže da je ponosan na to.

Jedna od prvih putnica, Liesbet Vandebroek koja živi u Austriji, ali radi za turističku zajednicu Flandrije, kaže da joj je važno da pri svojim čestim putovanjima u Bruxelles ostavlja što manji “ekološki otisak”, ali je bila i lirski raspoložena govoreći o romantičnosti noćnih vlakova.

“Kao studentica putovala sam svuda noćnim vlakom.. To je ugodno i jako nostalgično”.

S cijenama za sjedeća mjesta već od 19 eura, OBB je konkurentan s niskotarifnim zrakoplovima. Cijena za spavaća kola, međutim, mnogo je viša.

OBB upravlja, sam ili u partnerstvu, s 27 noćnih vlakova, a pokretanje još jedne nove linije, za Amsterdam, planira se za prosinac.

#related-news_0

Prije tri godine OBB je kupio nekoliko noćnih vlakova njemačke državne željeznice Deutsche Bahna, za što Matthae priznaje da je u ono vrijeme bilo riskantno.

Ali se isplatilo, dodaje nova austrijska ministrica zaštite okoliša Leonore Gewessler iz Stranke zelenih. To je u skladu s ambicijom austrijske vlade da zemlja do 2040. postane ugljično neutralna.

“Nema grada u Europskoj uniji iz kojeg polazi tako mnogo noćnih vlakova kao iz Beča. A ta se mreža može i proširiti”, kaže Gewessler.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.