Premijer Boris Johnson u utorak je obećao da će britansku ekonomiju pogođenu epidemijom koronavirusa izvući iz krize, tako što će ubrzati infrastrukturne investicije i skratiti vrijeme planiranja izvođenja radova.
Dok Britanija izlazi iz karantene, Johnson planom popravka štete nanesene ekonomiji i ponovnim pokretanjem zemlje pokušava odgovoriti na kritike upućene vladi glede nošenja s pandemijom.
“Ne možemo nastaviti jednostavno biti zarobljenici ove krize”, rekao je Johnson. “Moramo raditi brzo jer već svjedočimo vrtoglavom padu BDP-a i znamo da se ljudi brinu za svoje poslove i radnje.”
Njegovu poruku, izrečenu na sveučilištu u središnjem britanskom gradu Dudleyju, zasjenila je najava nove karantene u Leicesteru, samo 80 kilometara dalje, gdje i dalje raste broj zaraženih od covida-19.
Apelirajući da se “gradi, gradi, gradi”, Johnson je najavio planove da se ubrza vladina infrastrukturna potrošnja i pojednostavi proces razvoja infrastrukture.
“Izgradit ćemo bolnice, škole i fakultete. No također ćemo ponovno izgraditi zeleniju i još ljepšu Britaniju”, rekao je.
Obećao je da neće srezati potrošnju te je usporedio svoj plan s onim američkog predsjednika Franklina D. Roosevelta iz 1930. pod nazivom “New Deal”, koji je uključivao projekte javnih radova koji su pomogli oporavku SAD-a od Velike depresije.
“Zvuči kao ogromna vladina intervencija, zvuči kao New deal… Ako je tome tako, onda tako i treba zvučati”, rekao je Johnson.
Najava rashoda od 5 milijardi funti blizu je 5 posto bruto ulaganja javnog sektora prošle godine. Škotska premijerka, Nicola Sturgeon, bila je među onima koji su preispitivali veličinu investicija.
“Njemačka je najavila stimulativni paket koji iznosi 4 posto njezinoga BDP-a. Ekvivalent za Veliku Britaniju bio bi 80 milijardi funti. Tako da 5 milijardi funti ne samo da je malo da bi to bio “New Deal”, nego je nedostatno također i za druge zemlje”, rekla je u tvitu.
Pet milijardi funti bit će usmjereno prema gradnji bolnica, škola i cesta.
Nedavna povijest Britanije pokazuje da je teško provesti tako velike infrastrukturne projekte.
Nova podzemna linija vlaka u Londonu premašla je proračun i kasni, kao i brza željeznička linija koja povezuje sjever i jug.
Nakon desetljeća raspravljanja o proširenju aerodroma Heathrow, projekt je u stanju mirovanja zbog pravnih izazova.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.