Gužve na zagrebačkim cestama kojima svakodnevno krstari oko 500.000 vozila Gradska uprava pokušat će smanjiti razvojem sustava javnih bicikala, koji od 2013. u Zagrebu funkcionira tek kao pilot-projekt tvrtke Nextbike.
Brigu o gradskim biciklima najvjerojatnije će preuzeti ZET te će se njihov broj znatno povećati, a mreža lokacija na kojima se mogu preuzeti i ostaviti sa sadašnjih 15-ak proširit će se na oko 50, piše Večernji list.
Tako će se bicikli za najam naći na okretištima, u javnim garažama i blizu fakulteta, čime bi se povećala brzina dolaska do odredišta korištenjem javnog prijevoza. Zeleno svjetlo projektu sljedeći bi tjedan trebali dati zastupnici u Skupštini i to proglašavanjem usluge javnih bicikala komunalnom djelatnošću, nakon čega će Grad nad tom uslugom imati pravo određivanja svih tržišnih uvjeta, od licenci do cijena.
Krešimir Dvorski iz tvrtke Sustava javnih bicikala Nextbike kazao je da s time nije upoznat, no kako takav model postoji diljem Europe, ali i Hrvatske. Ipak, napomenuo je da se svih 100 bicikala koji se u Zagrebu mogu iznajmiti, ali i infrastruktura, njihovo vlasništvo, dok je Grad u pilot-projektu sudjelovao besplatnim lokacijama za postaje za bicikle. Grad će morati i odlučiti hoće li otkupiti postojeće bicikle od Nextbikea ili će raspisati natječaj za nove.
ZET je u listopadu 2014. uveo uslugu “Biciklom na autobus” kojom je omogućen besplatni prijevoz bicikala na tri autobusne linije (Mihaljevac, Kraljevec i izvanredna linija za Sljeme), a do 2017. sagradit će se i biciklistička prometnica s obje strane Savskog nasipa. Model koji Zagreb želi uvesti već funkcionira u Slavonskom Brodu, ali i Beču.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook.