Recentna 'obnova' Savskog mosta, čije je stanje alarmantno i zahtijeva hitnu sanaciju, predstavlja rasipanje javnog novca, eklatantni primjer predizborne prevare i direktno ugrožavanje sigurnosti građana, upozorava platforma 1POSTOZAGRAD.
Savski most, jedini pješački most u Zagrebu, doslovce vrišti za sanacijom, koju zagrebački gradonačelnik Milan Bandić obećava već godinama. I na obećanju ostaje jer nedavna ‘obnova’ u osvit lokalnih izbora nije odgovorila niti na jedan stvarni problem tog mosta.
Predizborno šminkanje nije uspjelo, a nije moglo sakriti ni golom oku vidiljivo katastrofalno stanje u kojem se nalazi taj pješački most, a platforma 1POSTOZAGRAD, koja opetovano upozorava na potrebu cjelovite obnove ne samo tog mosta, nego i Savskog okretišta ovih je dana fotografijama objavljenim na Facebooku još jednom zorno zabilježila kako izgleda njegova konstrukcija.
Engleski snovi zagrebačkog gradonačelnika
“Savski most i okretište kod mosta povijesna su lokacija izlaska Zagreba na Savu i danas najživlje točke na zagrebačkim obalama. Prema njima se tako treba i odnositi. Ta lokacija premrežena je slojevima, sustavima i značenjima te traži kvalitetno i sveobuhvatno pripremljeni program temeljem kojeg treba raspisati javni arhitektonsko-urbanistički natječaj za njeno cjelovito uređenje koje uključuje i stvarnu, a ne lažnu sanciju Savskog mosta”, upozorava Inicijativa 1POSTOZAGRAD.
Inače, tijekom godina Bandić je za taj most imao svakakve planove pa je tako svojevremeno nakanio na na tom dijelu obale Save napraviti i bine za razna koncertna događanja kazavši ‘bit će to kao u Londonu’, a prilikom nedavnog predizbornog šminkanja izbacio je ideju da će kod okretišta na Savskom mostu biti luka staklenog panoramskog broda.
Obnove Savskog mosta tko se sjeća još?
Međutim, obnova mosta, a i okretišta, premda za nju čak i postoje projekti, poput onoga Branka Silađina, nekad zvanog “Bandićevim arhitektom”, nikako da se barem približi početku realizacije. Valja pritom podsjetiti da je Gradska skupština još prije nekoliko godina prihvatila oko tri milijuna kuna vrijedan Viaduktov ugovor o darovanju Gradu, kojim bi ta tvrtka dala materijal i osigurala radnike za obnovu Savskog mosta, a Grad je trebao financirati projektnu dokumentaciju i provođenje stručnog nadzora nad izvođenjem radova.
Ništa od toga se nije dogodilo, a novac je ‘propao’ jer je Viadukt naposljetku odustao od donacije, i to kako su objasnili medijima, ‘uslijed promjene gospodarske situacije’.
U međuvremenu, fotografije Savskog mosta, koje je objavila platforma 1POSTOZAGRAD komentirao je na Faceboooku i sam Silađin, kazavši da je “stanje konstrukcije izvanredno u odnosu na održavanje” te podsjetio da je “izrađena temeljita analiza postojećeg stanja i izrađeni projekti i troškovnici sanacije, postoje i projekt i troškovnik urbane vitalizacije tog uistinu krucijalne inicijalne točke realnog odnosa Zagreba i Save”.
“Za izborne potrebe izvedena je nerazumljiva i uistinu karikaturalna “interpretacija” nevjerojatnog “urbanog” aktiviranja…. ( ..klupe okrenute stražnjicama biciklista …!?) ….a za to je potrošena polovica proračuna uistinu urbanog aktiviranja prostora ( …naravno bez ionako nužne sanacije konstrukcije čiju sanaciju je prihvatio i potpisao Viadukt, daleko prije propasti jer sve je trebalo i moglo biti gotovo za prošlogodišnju ‘Univerzijadu”, napisao je Silađin misleći na Sportske igre mladih.
Nažalost, Savski most nije jedini koji most u metropoli koji vapi za cjelovitom obnovom prvenstveno u smislu sigurnosti onih koji se njima koriste, a premda je N1 još 19. travnja nadležnim gradskim uredima poslala upit o obnovi Savskog, ali i ostalih mostova, odgovore još uvijek nismo dobili.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.