Koliko puta vam se dogodilo da ste nešto htjeli vratiti trgovcu i dobiti novac natrag? Jeste li sigurni da to možete? To je samo jedno od čestih pitanja potrošača, a odgovor na njega moći ćete dobiti i na Tjednu zaštite potrošača, koji je počeo u četvrtak. Ministarstvo gospodarstva obilježit će ga radionicama za potrošače i trgovce u 7 gradova.
Tisuće i tisuće pošiljki s robom kupljenom putem interneta prolaze kroz urede pošte. Online trgovina raste 15 posto na godinu. Iskustva potrošača su različita, uz prisutno nepovjerenje. Ako su problema i imali s robom s trećih tržišta, tu pomoći baš i nema.
Ali internetska kupnja unutar Europske unije nudi cijeli niz prava. Roba se, bez obrazloženja, može vratiti u roku od 14 dana. „Ako istekne rok od 14 dana, a potrošač primijeti da na proizvodu koji je kupio ima nedostatak, on to može reklamirati u najkraćem roku od 2 godine, toliko postoji odgovornost prodavača za materijalne nedostatke proizvoda“, kaže Dunja Mak iz Savjetovališta za potrošače u Osijeku.
Kod obične trgovine povrat novca nije obvezan, već je to dobra volja trgovca.
Sve više trgovaca traži pomoć potrošačkih udruga, a edukacija je, kažu u Gospodarskoj komori, ključ svega. „Smatramo da je apsolutno da svi znaju svoja prava i da ih se drže bez izuzetaka, jer samo fer odnosi trgovine i kupca jamče win-win situaciju na tržištu“, kaže Tomislava Ravlić iz sektora trgovine u Hrvatskoj gospodarskoj komori.
Ako fer odnos izostane, potrošač može trgovcu podnijeti pisani prigovor, izvansudski riješiti spor ili se obratiti inspekciji. Najviše pritužbi i upita ima na materijalne nedostatke i jamstva proizvoda. Savjetovališta potrošačima, kažu, uspiju i konkretno pomoći, piše Dnevnik.hr.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.