Pročelnik Ureda za zdravstvo o plakatima u tramvajima: Nisu seksistički

Vijesti 04. sij 201907:36 > 07:41
Borna Filic/PIXSELL

Kada muškarac pije poveća mu se spolna želja, ali smanjuje spolna moć. Kada žena pije ona se neoprezno upušta u spolne odnose. Tako otprilike izgleda plakat koji bi trebao biti edukativan, a ispao je seksistički.

Plakat koji je izrađen u suradnji Gradskog ureda za zdravstvo i udruge Centar za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj (CEDAR) trebao je biti pokušaj edukacije mladih o štetnosti alkohola, a javnosti je zapeo za oko zbog objašnjavanja kako alkohol djeluje na spolni sustav žena i muškaraca.

Plakat je dio javne kampanje “Zdrav izbor” gradskog ureda za zdravstvo, Centra za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj, a autori su učenici 11. gimnazije u Zagrebu.

VEZANE VIJESTI

“Sigurno da je to moglo biti rečeno i spretnijim riječima, da je plakat možda izrađivao neki profesionalac. Ukoliko smo bilo koga uvrijedili time zaista se želim ispričati, no namjera nije bila takva”, rekla je Ksenija Rissi iz Centra za edukaciju, savjetovanje i osobni razvoj.

“Budući da su te plakate radili učenici srednjih škola, njihove napore i nastojanje da ukažu na štetnost alkohola treba pohvaliti” kaže Danijela Štimac Grbić iz Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo.

U vezi spornih plakata oglasio se i Vjekoslav Jeleč, pročelnik gradskog ureda za zdravstvo i jedan od odgovornih za plakate u tramvaju. On tvrdi da je Grad Zagreb samo sufinancirao projekt, tako da nisu odgovorni za sadržaj.

“Ja osobno ne smatram da je u pitanju seksizam. Smatram da je riječ o jednoj nespretnoj konstrukciji mladih ljudi, žargonu kojim oni žele svojim vršnjacima prenijeti određena znanja o štetnim utjecajima alkohola na čovjeka. Oni su na tom plakatu stvarno prikazali četiri sustava na koje alkohol loše djeluje. Jednu nespretnu rečenicu zlobnici su protumačili kao seksizam. Pitao sam velik borj svojih prijatelja, čak i svoju suprugu i ostala je zatečena oko čega se zapravo podigla pompa”, rekao je Jeleč.

On smatra da se plakati ne trebaju micati jer su “korisni” i govori o opasnosti konzumacije alkohola. Više ga brine što je Hrvatska u samom europskom vrhu po konzumaciji alkohola u populaciji od 13 do 16 godina, pišu Vijesti.hr.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook| Instagram