Bandić o brodogradilištima: Mrtvaca se ne može oživjeti, krivi su SDP, IDS i HNS

Vijesti 04. tra 201912:32 > 12:39
N1

Predsjednik stranke Bandić Milan 365 - Stranka rada i solidarnosti istaknuo je da su za današnju situaciju u brodogradnji odgovorni SDP, IDS i HNS. Žao mu je premijera Andreja Plenkovića.

“Sustav vladanja i sprege ljudi iz Rijeke i Istre, čitaj SDP-a, IDS-a s HDZ-om i HNS-om, uz tihu kohabitaciju IDS-a i SDP-a u Rijeci sa svim vladama koje su prohujale, od gospodina Manolića do gospodina Plenkovića. Meni je u neku ruku žao Plenkovića, ni kriv ni dužan dobio na naplatu što su drugi radili, a onda i mi koji podupiremo tu vlast”, rekao je Milan Bandić.

“Crta je podvučena, ovo je drugi grijeh struktura kako je nadbiskup Bozanić nazvao privatizaciju. Taj puzajući grijeh u brodogradnji traje 28 godina. I tu se provodi tiha kapilarna okupacija hrvatskog brodogradilišta i korupcija”, smatra Bandić.

Nije mu jasno kako se Državno odvjetništvo tek sad počelo baviti brodogradnjom. Od nadležnih institucija očekuje da postupaju u skladu s pozitivnim zakonskim propisima Republike Hrvatske. 

“Tri frtalja hrvatske brodogradnje je kraj, sada Vlada treba donijeti odluku što će s jednim frtaljem. Da sam ja gradonačelnik Hrvtaske to se ne bi dogodilo. To bi bilo kao da ja u Zagrebu otjeram Čistoću u stečaj i onda je prodam gospodinu Pripuzu”, rekao je.

VEZANE VIJESTI

“Gdje je politička odgovornost onih koji su politički kadrovirali”, zapitao se. Vjeruje u trodiobu vlasti, kaže kako se na njegovom primjeru moglo vidjeti da je pravda spora, ali dostižna. Za brodogradilišta kaže da se “mrtvaca ne može oživjeti”

“Znate kako se to radi? Nazovu iz IDS-a da im treba tri milijarde kuna za brodogradilišta i da zauzvrat Vlada ima njihova tri glasa”, pojašnjava Bandić njegovo viđenje političke korupcije.

“Svi su znali, ali su šutjeli, zato i naziv konferencije Tko se nije skrio magarac je bio”, rekao je Bandić.

Ljubo Jurčić na konferenciji za novinare istaknuo je da od 200 zemalja u svijetu njih 20-ak može napraviti brod. “Svjetski brodari vole voziti hrvatske brodove, ali način na koji se gradi hrvatski brod nije dugoročno održiv. Nijedna vlada nije uspjela postići suštinsko restrukturiranje brodogradilišta”, rekao je Jurčić. Kaže kako treba provesti stečaj radi čišćenja situacije i onda spasiti što se spasiti da bez dva brodogradilišta.

Davor Štern kaže kako je “nabujak od 37 milijardi kuna postupak triježnjenja Hrvatske u odnosu na brodogradnju. Većina hrvatske pameti je otišla, imamo izvrstan Fakultet strojarstva i brodogradnje, ali naši stručnjaci rade u Južnoj Koreji”, rekao je i dodao kako misli da nema koristi od restrukturiranja brodogradilišta.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter|Facebook | Instagram.