Koliko su pješaci sigurni na splitskim ulicama?

Vijesti 17. kol 201919:21 > 19:31
Ivo Cagalj/PIXSELL

Nakon dvije tragedije u posljednjih nešto više od mjesec dana u kojima su život na raskrižju i pločniku izgubile dvije ženske osobe postavilo se pitanje koliko su pješaci uopće sigurni na splitskim ulicama. Baš zbog toga nekoliko udruga zajednički od grada Splita traži postavljanje kamera na najfrekventnija raskrižja.

Na splitskim su se cestama zaredale prometne nesreće, a sve češće žrtve su pješaci. Građani sve više u strahu.

“Svaki put kad idem vani uvijek promislim da li ću se u komadu vratiti kući”, kaže nam Ružica Škrgatić.

“Strah me je, vrlo nesigurno se osjećam. Kada prelazim cestu moram jako paziti, ja sam malo starija pa još više”, dodaje Gordana Radić.

“Da li se osjećam sigurno? Pa i ne, ali ne osjećam sigurno ni kao vozač kada vidim kako drugi voze”, mišljenja je Luka Medić.

Upravo u nepoštovanju prometnih pravila leži dio problema jer je najveći broj smrtnih slučajeva pješaka nastao tako da je jedno od vozila prošlo kroz crveno. Nekoliko splitskih udruga uputilo je zato apel gradskoj vlasti za postavljanjem kamera na najprometnija raskrižja, ukupno njih 12. 

“Putem sustava kamera grad Split i policija bi mogli isključiti iz prometa, u krajnjem slučaju i pritvoriti osobu koja učestalo krši prometna pravila na takav način da ugrožava sve ostale”, smatra Bojan Ivošević iz udruge DDSN.

Time bi se, kažu, povećala sigurnost sudionika u prometu na gradskim ulicama. 

“Prema dosadašnjoj praksi smo vidjeli da postavljanje kamera ima smisla, itekako ima smisla zato što se uvelike smanjio broj prometnih nesreća na tim mjestima”, kaže Mario Jelavić, predstavnik stanara Đardin

Ideju pozdravljaju i građani.

“Apsolutno, to će sigurno pomoći, a koliko – vidjet ćemo”, mišljenja je Marijan.

“To je jedan prilično koristan domet u smislu kontroliranja događanja oko nas”, dodaje Gordana.

U međuvremenu, iz grada su s Prometnim fakultetom ugovorili izradu Idejne studije uvođenja inteligentnih transportnih sustava koji podrazumijeva informatizaciju svih prometnih križanja u gradu te aktivno i pametno upravljanje prometnim tokovima u cilju smanjenja prometnih gužvi. No, kada će to biti još se ne zna.

“To je jednog dana. Ljudi umiru danas, sutra pa ajmo bar za početak ono osnovno, par kamera ugraditi pa koliko koštalo koštalo jer sigurno košta manje nego jedan ljudski život”, upotzorava Bojan Ivošević.

A statistika je porazna. Tijekom ove godine na podučju PU splitsko-dalmatinske život su izgubila tri pješaka, od kojih dva na području grada Splita. Od 2014. na istom je području smrtno stradalo čak 35 pješaka, od čega je njih 11 poginulo upravo na splitskim prometnicama.

Za uvođenje kamera zalažu se i prometni stručnjaci.

“Predlažem da zapravo se kupe odmah te kamere koje bi evidentirale i svjetlo na semaforu i brzinu kretanja i položaj vozila u prometnom traku da bi se kasnije mogle implementirati, ugraditi u taj novi prometni sustav, inteligentni prometni sustav”, smatra prometni stručnjak Stanko Smodlaka.

Jer je svaka mjera koja ća pomoći smanjenju crne statistike na splitskim cestama i više nego dobrodošla.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.

O

N: Gordana Radić, Split

ON: Gordana Radić, Split