Glas traži sređivanje zemljišnih knjiga i modernizaciju željezničke mreže

Vijesti 20. ruj 201912:28 > 12:30
Patrik Macek/PIXSELL

Glas je u petak najavio inicijativu za osnivanjem agencije koja bi radila na objedinjavanju gruntovnice i katastra te zatražio modernizaciju hrvatske željezničke mreže sredstvima Europske unije.

Predsjednica Glasa Anka Mrak Taritaš upozorila je na problem nesređenog stanja u zemljišnim knjigama, odnosno da je od 3351 katastarske općine sređeno njih tek 173, odnosno oko 5 posto te da će se takvim tempom posao dovršiti za 150 godina.

Stanje u zemljišnim knjigama u kojima se vodi vlasništvo i katastru u kojem je evidentirano stvarno stanje nije usklađeno, pa Glas predlaže osnivanje agencije koja bi odradila taj posao, rekla je Mrak Taritaš na konferenciji za novinare u Saboru.

“Dužnost je države da riješi taj problem i dok se to ne sredi, Hrvatsku će u širokom luku zaobilaziti investitori, a ni građani neće imati povjerenje”, ustvrdila je.

Taj projekt treba započeti raditi vlada u prvoj godini mandata kako bi ga završila kroz četiri godine. Mrak Taritaš najavila je da su pripremu obavili i da će ići sa zakonskim prijedlogom iz kojeg će se vidjeti kako je to moguće provesti.

Napomenula je kako se i danas radi prema knjigama iz vremena Austrougarske, odnosno s početka 19. stoljeća, kada je car Franjo I. naložio da se za zemlje u sastavu Austrougarske napravi kastarska izmjera.

Poručila je kako se Glas umjesto ideološkim raspravama, bavi rješavanjem konkretnih problema građana.

“Inače ćemo moći samo voditi evidenciju koliko je građana iselilo iz zemlje”, dodala je.

Vezano uz današnji prosvjed zbog klimatskih promjena, Mrak Taritaš je rekla kako zemlje imaju ozbiljne politike vezane uz taj problem, napominjući kako je njemačka kancelarka Angela Merkel za tu namjenu najavila izdvajanje velikih iznosa. U Hrvatskoj se ponašamo kao da toga nema, upozorila je.

Zastupnica Glasa Nada Turina Đurić upozorila je na loše stanje u mreži željezničkih pruga, rekavši kako se, primjerice, danas od Zagreba do Rijeke vlakom putuje puna 4 sata, a prije 30-tak godina za istu je dionicu trebalo 3,5 sata.

To pokazuje koliko je uloženo u modernizaciju te pruge od uspostave hrvatske samostalnosti do danas, ocijenila je Đurić te pozvala Vladu na aktivniju ulogu i snažnije iskorake.

Podsjetila je na amandman eurozastupnika Joze Radoša kojim je naglasio potrebu da se modernizacija regionalne mreže željeznica sufinancira fondovima EU. To je bila podloga da se zajedno sa Slovenijom krene u pregovore o modernizaciji željezničke mreže kojom bi se povezala riječka luka i slovenska obala, ali je sve stalo zbog graničnog spora dviju zemalja, rekla je.

Koristi od mogućeg dogovora imale bi obje zemlje, a i zemlje srednje Europe, naglasila je.

Umjesto otvaranja perspektive, upozorila je, imamo ideološke rasprave i o ustašama i partizanima.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram