Već više od četiri dana traje intenzivna potraga s mora i zraka za nestalim članovima posade broda Bourbon Rhode. Na njemu su se, osim kapetana Dina Miškića iz Šibenika, nalazila desetorica Ukrajinaca, te po jedan Filipinac, Rus i Južnoafrikanac. Zasad su spašena tri ukrajinska mornara.
Nakon što je jučer francuska kompanija Bourbon Offshore objavila da su zrakoplovi primijetili prevrnuti spasilački brod, javili su se i pojedini pomorci koji su sugerirali da se ne radi o “brodu za spašavanje”.
– Nije čamac za spašavanje ili lifeboat nego je “fast rescue boat” koji se ne koristi u ovakvim situacijama i sigurno se nitko od njih nije ukrcao na njega. To je zapravo dobra vijest, jer ako su struja i valovi odnijeli FRB u tom pravcu, znači da su i splavi za spašavanje tamo u blizini. Ako su uspjeli napustiti brod, a vjerujem da jesu, oni su se ukrcali na splavi i nadam se da će ih naći, bez obzira što je prošlo već dosta vremena. Oni u splavima imaju i hranu i vodu, tako da mogu preživjeti – tvrdi pomorac u Facebook grupi “Lako njemu, on je pomorac”, prenosi ŠibenikIn.
Redakciji portala Morski.hr javio se upravitelj stroja iz Rijeke koji itekako ima iskustva sa sličnim brodovima, a upravo je na Bourbon Rhodeu proveo svoje pomorske dane 2009. godine. Otkriva što je moglo poći po zlu.
– Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek tri godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i preko 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru – kaže pomorac koji je molio za anonimnost.
– Evo vam sestrinski brod Rhode Rhesos koji je također 2006. godište i još plovi. Najbitnija razlika je da brod s azimuth propulzijom nema kormila. Azimuth rotira 360 stupnjeva i upravlja brodom kao barka s izvanbrotskim motorom. Dakle, bez timuna u fortunalu si mrtav! Mislim da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, jednako kao Bourbon Dolphin svojevremeno 2007. godine – spominje ovaj pomorac.
Miškić je, inače, iskusan pomorac koji živi u Šibeniku sa suprugom i djetetom, a podrijetlom je s otoka Žirja u šibenskom arhipelagu. I sam je iz pomorske familije, plovi čitav svoj život, od svoje 18 godine, i more mu je drugi dom. Zanat je pekao u Plovputu, ondje je počeo, a zadnjih desetak godina je proveo na opskrbnim brodovima, suplajerima, kao što je i ovaj tegljač, na kojem je bio kapetan, i kojim je zapovijedao.
Podsjetimo, tegljač Bourbon Rhode koji je bio na putu za Gvajanu, našao se na putu uragana Lorenzo. Počeo je primati more u četvrtak, da bi u kasnijim poslijepodnevnim satima subote potonuo. U nedjelju je pronađena splav s troje preživjelih, dok se za ostalima traga i dalje.
Navedeni tegljač dugačak je 60 metara s gazom od 6,5 metara, izgrađen je 2006. godine i dizajniran za pomoć na terminalima te kao pomoć pri operacijama vezanim za izlijevanje nafte.
Obitelj hrvatskog kapetana ne želi ništa komentirati i davati izjave za medije te sve mole za razumijevanje.