Izaslanstvo prijateljske Velikopoljske regije, koje je predvodio zamjenik maršaleka Velikopoljske regije Wojciech Jankowiak, boravilo je u Vukovarsko-srijemskoj županiji. U sklopu posjete župan Božo Galić primio je poljsko izaslanstvo u Vukovaru te je održan Okrugli stol na temu razvoja željezničke infrastrukture.
Velikopoljska regija prva je od svih poljskih regija razvila model obnove željezničke infrastrukture sredstvima iz EU fondova koji uključuje nabavu prijevoznih sredstava.
Na okruglom stolu pod nazivom: “Financiranje razvoja željezničkog prometa i infrastrukture sredstvima iz Europskih fondova: Primjer Velikopoljske regije”, prezentirana je mogućnost iskorištavanja sredstava iz EU fondova, te predstavljanje dobre prakse kao i iskustva u načinu restrukturiranja i financiranja željezničke infrastrukture.
To je bila prilika da se predstavnici Vukovarsko-srijemske županije, resornog Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske unije te HŽ infrastrukture upoznaju s poljskim modelom financiranja razvoja željezničkog prometa i infrastrukture sredstvima iz EU fondova.
Župan Galić je izjavio: “Razgovarali smo s predstavnicima Ministarstva mora prometa i infrastrukture, Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU i Hrvatskih željeznica o razvoju željezničke infrastrukture, posebno o koridoru X na relaciji Vinkovci-Zagreb, a koji je za nas iznimno važan. Naši prijatelji iz Velikopoljske regije, s kojima imamo izuzetno dobru suradnju već dugi niz godina, dobro su riješili probleme financiranja željezničke infrastrukture te smo htjeli čuti njihova iskustva.”
Pomoćnik ministra mora prometa i infrastrukture dr.sc. Alen Gospočić spomenuo je kako je cestovni promet u Hrvatskoj izgrađen gotovo u cijelosti,te kako je ostalo još izgraditi spajanje na koridoru Vc, autoceste kod Siska i Ploča prema Dubrovniku.
Restrukturiran je i ogromni dug od 5,2 milijarde eura u sektoru cesta i autocesta. Posve je drugačija situacija u željezničkom prometu, posebno ovoga područja, koje je prije 30-tak godina pretrpjelo ogromne devastacije i koji je gotovo preko noći stao, a onda je stao i sustav gradnje.
“Fokus Vlade i ministarstva, u narednih desetak – petnaest godina, ulaganje u željezničku infrastrukturu, te će se graditi i obnavljati željeznički pravci, a posebno koridor X.” – istaknuo je Gospočić.
Zamjenik maršaleka Jankowiak je rekao kako investicije u željezničku infrastrukturu spadaju u njihove prioritete. S jedne strane to je modernizacija a s druge to je remont i ulaganje u samu infrastrukturu tj. u samu prugu. Željeznice i održavanje željezničke infrastrukture dijele se u dva dijela: s jedne strane riječ je o državnim željeznicama i njihovoj ingerenciji a s druge strane o regionalnoj razini tj. ingerenciji na razini županija.
“Posljednjih smo godina uspjeli što uz pomoć EU fondova, što vlastitim snagama uložiti u željezničke projekte, što je oko 250 milijuna eura. S druge strane, kao lokalna uprava kupujemo vlakove i to električne i tzv. šinobuse, te smo vlasnici 50% željezničkog voznog parka, od čega je u omjeru 50:50 podjela na električni i dizelski pogon.“ – izjavio je zamjenik Jankowiak, te dodao kako je prijevoz kvalitetan i vlakovi su točni a samim tim povećava se i broj ljudi koji žele koristiti takav prijevoz, a to i jeste njihov krajnji cilj.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.