Košiček: Nije ideja da učenici rade s roditeljima, svi će biti ocijenjeni

Vijesti 03. tra 202017:08 > 17:14
N1

Gost Newsrooma bio je savjetnik ministrice znanosti i obrazovanja Marko Košiček. Osvrnuo se na funkcioniranje nastave na daljinu, pojasnio kako će učenici biti ocjenjivani i što će biti s maturom.

Kaže da su se svi uhodali u sutav nastave na daljinu i optimiziralo opterećenje tako da svi rade na isti način.

“Svi učenici će biti vrednovani i svi će biti ocjenjivani s barem još dvije ocjene, ali u ocjenjivanju neće biti klasičnog ispitivanja pismenim i usmenim putem. To će biti moguće jedino u razrednoj nastavi ako nema dovoljno ocjena ili ako netko treba ispraviti ocjenu. Tako smo odlučili jer želimo smanjiti pritisak na učenike”, kaže Marko Košiček.

Nastavlja da su detaljno raspisali primjere i preporučili 25 alata koje učitlelji mogu koristiti. “Bez obzira na to koliko ostali u ovom režimu ocjene se zaključuju na temelju ukupnih ocjena u godini. Svi oni koji su imali negativnu ocjenu ranije sada imaju priliku popraviti ocjenu,a oni koji misle da ne moraju ništa raditi u virtualnom okruženju tu ocjenu mogu zbog takvog stava pokvariti”, upozorava Košiček.

Zahvalio se svima u sustavu, kaže da su pročitali više od 500 primjedbi koje su došle u sklopu javnog savjetovanja i puno su toga, kaže, uvrstili u dokument koji su danas predstavili.

VEZANE VIJESTI

“Svjesni smo situacije u kojoj su se našli roditelji i svi se moramo prilagoditi. Vodili smo se da nađemo način komunikacije s učenicima koji su najbolji za njihov samostalni rad.

Nije ideja da učenik cijelo vrijeme radi s roditeljem, zato smo napravili varijantu da učenici u razrednoj nastavi prate nastavu putem HRT-a i prate što se događa na TV-u, a zadatke dobiju preko roditelja koji imaju komunikacijske kanale s roditeljima. Za više razrede – oni su u mogućnosti samostalno komunicirati sa svojim nastavnicima kroz virtualne učionice”, kaže Košiček.

Za učenikle s poteškoćama u razvoju kaže da imaju situaciju da nekima treba više i da im ovo nije dovoljno, a da drugima treba prilagoditi program. “Program koji se emitira na televiziji ne može se individualizirati za svakog učenika. U ovom slučaju važnu ulogu imaju stručni suradnici koji su u virtualnim učionicama.

Vezano za prilagodbe za primjerice nastavu za učenike s oštećenjem sluha uspjeli smo dobiti da se simultano prevode lekcije za učenike, mnogi nam se javljaju sa svojim rješenjima i onda pokušavamo to podijeliti dalje”, ističe Košiček.

Ako ne možemo organizirati maturu kako ćemo organizirati prijemne ispite za visoka učilišta?

Kada je riječ o maturantima Košiček se nada da će se situacija stabilizirati do lipnja. “Ako će biti bolja situacija matura se može malo pomaknuti. Sve su opcije otvorene. Eseja neće biti u svibnju, ali smo pripremili online esej jer želimo omogućiti učenicima da napišu esej i dobiju povratnu informaciju.

Pripremili smo i poseban program priprema za maturu da im na neki način pokušamo nadomjestiti ono što bi imali da nije ovakva situacija.

#related-news_0

Mi radimo sve što možemo da se matura održi, najvažniji parametar je sigurnost i epidemiološka situacija. Ako budemo u situaciji da ne možemo provesti maturu postavlja se pitanjeokako će neko visoko učilište organizirati prijemni ispit”, odgovara na pitanje o prijedlogu pojedinih fakulteta da se ne provodi matura nego prijemni ispiti.

“Nije alternativa ajmo ne imati maturu pa ćemo imati prijemni. Jer ako ne može matura ne može se ni prijemni ispit održati.”

Ne zna što bi trebali značiti pozivi za ponavljanje školske godine jer “se svi trebamo prilagoditi situaciji koja je na snazi. Što ako nam i sljedeće godine bude ovakva situacija? Hoćemo li onda opet odgađati?

Mslim da nemamo problema sa završetkom školske godine. Bit će nedoumica oko implementacije vrednovanja, ali tu smo i dalje, otvoreni zar razgovor i sve konstruktivne sugestije”, zaključuje Košiček.

 N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.