Divjak odgovorila očekuje li ministarski mandat i hoće li koristiti 6+6 plaću

Vijesti 09. lip 202010:52 > 11:07
N1

Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak i nezavisna kandidatkinja na listi HNS-a tijekom posjeta Sveučilištu u Rijeci osvrnula se na važnost reforme visokog obrazovanja, a odgovorila je i na pitanje je li ovo njezin labuđi pjev.

“Puno je posla potrebno da visoko obrazovanje bude relevantno i više doprinosi razvoju gospodarstva i društva, daje više prostora mladima. Riječko sveučilište je dobar primjer, a nažalost druga sveučilišta i rektori se drže svojih sinekura”, kaže Divjak.

Na pitanje koja ne rade kako treba odgovara da se očekuje od Sveučilišta u Zagrebu da bude predvodnik razvoja, internacionalizacije i davanja prilika mladima, a ne mjesto za čuvanje sinekura.

VEZANE VIJESTI

Na pitanje da prokomentira svoj mandat kaže:

“Kada sam prije tri godine došla na mjesto ministrice nismo imali nijednu reformu u Hrvatskoj, samo prijepore, sada imao reformu, veliko uglaganje u strukovno obrazovanje i znanost, a veliki je zalogaj kako visoko obrazovanje staviti u pogon da bude motor razvoja.

Imali smo puno onih protiv kojih smo se morali boriti, koji su imali interese i ideje koje nisu bile ideje koje bi doprinosile razvoju i sada imamo napretke u tri od četiri cilja”, kaže Divjak.

Na pitanje bi li htjela i u još jednom mandatu biti ministrica obrazovanja kaže: “Sve je na biračima. Ja sam sveučilišna profesorica i veselim se i akademskoj karijeri i svejedno mi je, nemam tu problema, a sigurno je da neću uzeti 6+6.”

#related-news_0

Oko daljnjeg političkog angažmana kaže da sve ovisi hoće li se prepoznati ono što stavlja na stol, a to je reforma visokog obrazovanja i projekt cjelodnevne nastave. Za prvi kaže da već postoje dva zakonska prijedloga koji mogu u Sabor, a oko cjelodnevne nastave kaže da imaju dobre temelje ostvarene zajedno sa Svjetskom bankom i ona je drugo poluvrijeme kurikularne reforme.

Vezano za ispitne pragove na maturi kaže da oni rastu iz godine u godinu, a oko eseja iz Hrvatskog jezika kaže da on donosi trećinu ocjene iz predmeta. Nastavlja da je problem kod eseja vjerodostojnost ocjenjivanja pa su imali slučajeva različitog ocjenjivanja i zato je bolje da on bude dio ocjene, a ne samostalna ocjena.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.