Prošlog je tjedna Stožer donio odluku o zatvaranju svih teretana i fitness centara u Splitsko-dalmatinskoj županiji. Mjeru je zatražio lokalni stožer, a Nacionalni stožer je potvrdio. Mjera je bila donesena na 14 dana. No nakon nekoliko dana mjera je ukinuta i teretane su otvorene.
Kome se ti ljudi koji su ostali bez posla i zarade na veći broj dana mogu žaliti? Prema onome što je rečeno na današnjoj presici, mogu se samo žaliti u medijima i na društvenim mrežama.
Indexov novinar Vojislav Mazzocco pitao je na jutrošnjoj konferenciji Stožera kome se poduzetnici i radnici mogu žaliti zbog krivih odluka Stožera.
“Intencija je posljednjih tjedana da se ide mikromenadžment, da se prepušta lokalnih stožerima. Imate li vi puno povjerenje u sve lokalne stožere, da su dobro ekipirani i da imaju sva saznanja. I možete li jamčiti da ćemo imati pravnu sigurnost na osnovu njihovih preporuka i mjera? Dakle, da se neće prebacivati odgovornost na njih jer je na kraju odgovorna Republika Hrvatska za njihove odluke?”, pitao je Indexov novinar.
“Vidite, svi stožeri su formirani, sastav stožera je takav da županijske vlasti imenuje čelnu osobu. Svi stožeri su na početku epidemije aktivirani kad i Nacionalni stožer, svima je obavezno uključiti epidemiologa sa svog područja, to je preslika Nacionalnog stožera u smislu da sve mjere i preporuke donose na temelju mišljenja epidemiološke struke. Ne vidim drugog načina kako i u koga imati povjerenje na lokalnoj, županijskoj, nacionalnoj razini osim u ljude koji se bave epidemiološkom strukom. Mi vidimo i po mjerama koje županijski stožeri predlažu da su one više manje slične ili iste. Bilo je i nekakvih iskakanja. Ono što je bitno u ta tri, četiri dana je primijenjena ona mjera, odredba iz Zakona o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti tako da su teretane koje su bile detektirane kao mjesto infekcije u Splitsko-dalmatinskoj županiji privremeno zatvorene, dezinficirane. Osoblje koje je bilo u kontaktu je testirano. Prema našoj informaciji svi su negativni i nema razloga da se ne nastavi rad, odnosno da se promijeni ta odluka”, kazao je Božinović.
Kome se ljudi mogu žaliti ako im se neopravdano zatvori posao?
“Ono što smo i rekli na prošloj presici, naravno da to komuniciramo i kroz redovit kontakt sa županijskim stožerima, kad se radi o bilo kojoj vrsti zatvaranja, to mora biti zadnja opcija. Uvijek se može neko žarište privremeno sanirati, dan, dva, tri, dok se ne evidentiraju svi kontakti i provedu testiranja, onda se može nastaviti raditi”, rekao je Božinović.
“Moje zapravo pitanje nakon ovog vašeg objašnjenja je: Ako lokalni stožer pogriješi, kao što je pogriješio u Splitsko-dalmatinskoj kad je primijenio mjeru na sve, a ne samo na one teretane koje su bile mjesta žarišta, kome se ti ljudi mogu žaliti i eventualno tražiti odštetu za izgubljenu zaradu?”, glasilo je novo pitanje.
“Čujte, oni se mogu žaliti, oni su se i žalili, barem javno”, rekao je Božinović.
Novinar ga je ispravio.
“To ne znači ništa, žaliti se javno, treba formalno”, kazao je.
“Čujte, što se tiče tih teretana koje su zatvorene, njima se u principu nije dogodilo ništa različito, oni su bili zatvoreni nekoliko dana, oni bi bili i bez te odluke zatvoreni nekoliko dana dok se provode mjere dezinfekcija i testiranja”, rekao je Božinović.
Upozoren je da je virus pronađen u četiri teretane, a ne u više desetaka teretana koje su zatvorene. “Kome se oni mogu žaliti ako lokalni stožer pogriješi. Tko je odgovoran? Tko će nadoknaditi štetu”, ponovljeno je pitanje.
“Čujte, ja nisam te struke. Greška je uvijek moguća, bilo ih je i vjerojatno će ih i biti jer je ovo jedna nova situacija za sve struke, za cijeli svijet. Tako da tu nemam precizan odgovor”, rekao je Božinović.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.