Međimurje-plin šalje uplatnice, GPZO zove na novi potpis ugovora, HERA zbunjuje priopćenjem… “Krv mi je udarila u glavu”

Vijesti 25. stu 202419:49 1 komentar
plinski plamenik i natpisi Gradske plinare Zagreb, HERA-e i Međimurje-plina
Neva Žganec/Davor Puklavec/Goran Stanzl/PIXSELL

Kada je ljetos tvrtka Međimurje-plin odabrana za opskrbljivača plinom u obvezi javne usuge u Zagrebu, Velikoj Gorici i Zaprešiću, a Gradska plinara Zagreb Opskrba time izgubila posao koji je obavljala protekle 162 godine, malotko je slutio veliku zavrzlamu za potrošače.

Upravo to se i dogodilo. Ne bi li zadržali korisnike GPZO je, sada kao komercijalni opskrbljivač, ponudio nižu cijenu plina za 10 centi po megavatsatu od tvrtke iz Čakovca. Na koncu je više od 166 tisuća zagrebačkih, velikogoričkih i zaprešićkih kućanstava odlučilo ostati vjerno GPZO-u.

No da bi tako i bilo, trebali su do 23. rujna u ponoć poslati zahtjev i potpisati ugovor o ostanku u GPZO-u. Od 1. listopada Međimurje-plin postalo je novim opsrkbljivačem u obvezi javne usluge u iduće tri godine. Problem je nastao kada su mnogim građanima koji su predali “papire” za ostanak u GPZO-u počele stizati uplatnice Međimurje-plina s visokim akontacijskim ratama za listopad, studeni i prosinac.

“Potrošači nisu dužni rješavati taj problem”

Iako su od 1. listopada, kada je Međimurje-plin preuzelo posao usluge javne opskrbe plinom u glavnom gradu, prošla skoro dva mjeseca, zavrzlama traje i dalje, a oni koji su primili uplatnice Međimurje-plina iako nisu prešli k njima na uslugu, ne znaju što im je činiti – platiti pa se žaliti ili naprosto ignorirati te uplatnice.

U Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača (HZUP) kažu da svakodnevno dobivaju velik broj upita potrošača koji ne znaju što im je činiti. Ondje drže da i GPZO i Međimurje-plin, a i Hrvatska energetska regulatorna agnecija (HERA) već mjesecima nepotrebno zbunjuju potrošače šećući ih od šaltera do šaltera.

“Potrošači nisu dužni rješavati problem za koji nisu krivi, niti plaćati ispostavljene akontacijske rate opskrbljivača s kojim nisu potpisali ugovor, a ni ponovno potpisivati ugovor s opskrbljivačem kojeg su odabrali zato što isti nije na vrijeme stigao riješiti sve predane zahtjeve”, poručuju iz HZUP-a.

HERA zbunjuje svojim pojašnjenjima

Usto pozivaju HERA-u da sazove sastanak s predstavnicima GPZO-a i Međimurje-plina kako bi napokon riješili problem naplate plina isporučenog u listopadu tako da potrošači plate račun samo onome opskrbljivaču s kojim su potpisali ugovor.

U HZUP-u kažu da krajnjim kupcima nije od velike pomoći bilo ni posljednje priopćenje HERA-e od 15. studenoga. U tom priopćenju. koje možete pročitati OVDJE, među ostalim piše: “Krajnjim kupcima koji su nakon 1. listopada 2024., temeljem provedenog zahtjeva za promjenu opskrbljivača plinom prešli na tržišnu opskrbu plinom kod Gradske plinare Zagreb – Opskrba, preporučujemo da se obrate starom opskrbljivaču plinom (Međimurje-plinu) i novom opskrbljivaču plinom (Gradskoj plinari Zagreb – Opskrba) radi razgraničenja njihove potrošnje kod starog i novog opskrbljivača. Stari opskrbljivač plinom (Međimurje-plin) dužan je u roku 30 radnih dana od dana početka isporuke plina od strane novog opskrbljivača (Gradske plinare Zagreb – Opskrba) obaviti konačni obračun opskrbe plinom za period u kojem je opskrbljivao plinom krajnjeg kupca.”

“Dragi Bog ne zna što to tamo piše”

“Ljudi su totalno izbezumljeni. Išli su u Gradsku plinaru, tamo stajali u redu da bi potpisali ugovor, a onda su od Međimurje-plina dobili tri uplatnice. Pa kad je zbog toga počela kuknjava, GPZO ih je ponovno pozvao da potpišu ugovor te im dali uputu da plate prvu ratu Međimurje-plinu i napišu im prigovor. Pa zašto bi pisali prigovor tvrtki s kojom nemaju nikakve veze? Onda se HERA oglasila priopćenjem u kojem dragi Bog ne zna što točno piše. Kad sam to pročitala, krv mi je udarila u glavu”, kaže Ana Knežević, predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

Neki dobili uplatnice na 130 eura, dosad plaćali 20

Kaže da se HUZP-u javljaju potrošači koji su dobili uplatnice Međimurje-plina s akontacijskim ratama na iznose od oko 130 eura, čak i za listopada, mjesec u kojemu su dosad plaćali plin dvadesetak eura.

“Na temelju čega su im odredili te rate ako nisu očitali brojila? Sve je totalno krivo napravljeno. Ne snalaze se ni Međimurje-plin ni GPZO, a ni HERA pa onda udri po potrošačima. Nema se Međimurje-plin zašto obraćati potrošačima koji nisu prešli k njima, niti GPZO pozivati ljude da dođu potpisati ono što su već potpisali. A potrošač plaća jedino onome s kim je sklopio ugovor”, dodaje Knežević.

“Sutra im se može javiti neka plinara iz Srbije…”

Zbog mnoštva nejasnoća, potrošači strahuju da ih, ako ne plate akontacijske rate oskrbljivaču s kojim nisu potpisali ugovor, ipak ne zadesi ovrha.

Knežević tumači da ovrha nije moguća na temelju nepotpisanog ugovora.

“Ako nisu potpisali ugovor, nema im se na temelju čega odrediti ovrha. Da nije tako, sutra im se – karikirano govoreći – može javiti neka plinara iz Srbije i tražiti da im uplate 500 eura”, objasnila je predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Pridruži se raspravi ili pročitaj komentare