Prometni stručnjak o blokovskom parkiranju: “Ne vidim problem u modelu, samo u tajmingu”

Vijesti 24. lis 202406:57 0 komentara
naplata parkiranja u Zagrebu blokovsko parkiranje
Patrik Macek/PIXSELL

Novi režim naplate parkiranja po blokovima ili tzv. blokovsko parkiranje, od iznošenja inicijalne ideje u javnost izazvalo je niz oprečnih reakcija - od pohvala preko odobravanja sa zadrškom do oštrih kritika.

Od subote 26. listopada sadašnje povlaštene parkirališne karte (PPK) u Zagrebu neće više, kao do sada, vrijediti za čitave parkirališne zone (crvenu, žutu i zelenu), nego samo za pojedini blok unutar zone u kojemu korisnik ima prijavljeno prebivalište ili boravište.

Bit će ukupno 23 parkirališna bloka i tko bude parkirao vozilo izvan svog bloka ili zone, morat će kupiti satnu ili dnevnu parkirališnu kartu. Detaljan popis ulica po zonama i blokovima možete pročitati OVDJE.

Lakše do parkirališnog mjesta?

Time se, kako kažu u Zagrebačkom holdingu, građanima s prijavljenim prebivalištem ili boravištem unutar parkirališnih zona nastoji olakšati parkiranje, jer je pronalazak slobodnog parkirališnog mjesta posljednjih godina postao ogroman problem.

To se posebno odnosi na prvu (crvenu) zonu koja pokriva središte i šire središte grada. U toj zoni trenutno je izdano više od 13 tisuća povlaštenih parkirališnih karata, dok je na raspolaganju tek nešto više od osam tisuća parkirališnih mjesta.

Od subote se mjesečne cijene PPK-a neće mijenjati, ostat će 13,30 eura za 1. zonu, 5,30 eura za 2. zonu i 3,30 eura za treću zonu mjesečno. Neki gradski oporbenjaci to su kritizirali tvrdeći da gradska uprava time uvodi poskupljenje usluge na mala vrata jer će za isti iznos opseg parkirališnog prostora unutar pojedine zone biti znatno smanjen.

“Prije izbora takva odluka je politička”

Prometni stručnjak prof.dr.sc. Marko Slavulj sa Zavoda za za gradski promet Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu smatra da je predloženi model blokovskog parkiranja dobro rješenje. Za primjer sličnog modela koji dobro funkcionira nudi obližnju Ljubljanu.

“Tamo imaju sličan model blokovskog parkiranja, a usto su napravili puno na održivoj mobilnosti i u gradu imaju pješačku zonu površine 18 hektara. Ne vidim problem s tim modelom ni ovdje u Zagrebu, jedino vidim problem u tajmingu. Kao što su neki kolege već rekli, takve stvari rade se nakon izbora, a ne prije jer to je sada politička odluka koja nosi i određene političke posljedice”, kaže Slavulj.

“Parkiranje mora biti skuplje od javnog prijevoza”

Dodaje kako svi u Zagrebu žele i više mjesta za parkiranje i više pješačkih zona.

“Sve to trebalo bi utjecati na korištenje javnog prijevoza. A da bi ga se koristilo, javni prijevoz mora biti kvalitetan. Ljudima treba ponuditi alternative za automobile.

Do sada se, napominje, bez dodatnog plaćanja moglo s PPK prve zone parkirati u drugoj i trećoj zoni, a onom za drugu zonu i u trećoj.

“Time se praktički potencirala vožnja automobilom. Cijena parkiranja bila je šest kuna, a cijena javnog prijevoza sedam kuna, što je nelogično. Cijena parkiranja mora biti veća od cijene javnog prijevoza kako bi se destimuliralo korištenja automobila”, smatra prof.dr.sc. Slavulj.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i mreža Twitter | Facebook | Instagram | TikTok.

Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi koji će ostaviti komentar!