Istražili smo: Što su prebiotici i po čemu se razlikuju od probiotika?

Zdravlje 12. stu 202010:41 > 10:44
Izvor: Pixabay

Dok su probiotici dobre bakterije, prebiotici su tvari u hrani koje pospješuju rast i razvoj dobrih bakterija. Odnosno, oni su hrana probioticima. I jedni i drugi omogućavaju razvoj zdravih bakterija i mikroorganizama koji podržavaju crijeva i pomažu probavi.

Prebiotici su prisutni u hrani bogatoj vlaknima kao što su voće, povrće i cjelovite žitarice, a ljudsko tijelo ih ne može probaviti.

Zašto su prebiotici dobri?

Prebiotici se nalaze u probavnom traktu i služe kao hrana dobrim bakterijama. Probiotici su te dobre bakterije koje su dobre za probavni sustav, a potrebne su tijelu kako bi zaštitile organizam od loših bakterija i gljivica. Hrana koju jedemo bitno utječe na same bakterije u crijevima, a antibiotici mogu uzrokovati trajne promjene u određenim tipovima bakterija.

Osim već spomenutih prednosti za probavu, prebiotici imaju i još nekoliko dobrih strana. Prebiotici održavaju crijeva zdravima te sprječavaju probavne probleme koji nastaju zbog konzumacije antibiotika. Vjeruje se kako poboljšavaju apsorpciju kalcija, utječu na brzinu kojom tijelo prerađuje ugljikohidrate i potiču rast probiotika. S obzirom na to da su prebiotici hrana probiticima, zapravo su za sve blagodati koje probiotici pružaju, zaslužni upravo prebiotici. Prebiotici imaju pozitivan učinak i na središnji živčani sustav, imunološki sustav te krvožilni sustav.

Gdje se nalaze probiotici, a gdje prebiotici?

I jedni i drugi nalaze se u hrani. Dok su probiotici sastavni dio jogurta, kiselog kupusa, kefira i fermentirane hrane, prebiotici se nalaze u hrani bogatoj vlaknima. Ovdje spadaju voće, povrće i žitarice. Neka hrana koja je bogata probioticima, može sadržavati i prebiotike u manjoj mjeri. Mala djeca prebiotike dobivaju kroz dojenje iz šećera u mlijeku, a također i neke mliječne formule sadrže prebiotike.

Hrana bogata prebioticima:

· Voće: jabuke, banane, bobičasto voće

· Povrće: šparoge, artičoke, češnjak, zeleno povrće, poriluk, grašak, grah, luk, rajčica

· Žitarice: ječam, lan, zobene pahuljice, pšenica

Prebiotici se nalaze u hrani pa nema potrebe za njihovim dodatnim uzimanjem u obliku suplemenata.

Kako prepoznati prebiotike?

Prebiotike na proizvodu može se prepoznati po idućim nazivima: galaktoligosaharidi, fruktooligosaharidi, oligofruktoza, inulin i vlakna cikorije. Prebiotici kod ljudi koji imaju sindrom iritabilnog crijeva mogu izazvati probleme kao što su nadutost, zatvor, plinovi i proljev.

Prebiotici imaju važnu ulogu u probavi, ali i u tijelu. Oni su hrana probioticima, a osiguravaju rast i razvoj dobrih bakterija. Nalaze se u određenoj hrani, a njihove blagodati su velike.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.