U oštroj konkurenciji na domaćoj maloprodajnoj sceni vodi se bitka za svakog kupca. Veliki trgovci pod stalnim su pritiskom, a tehnološke inovacije mogu napraviti razliku na tržištu kojim dominiraju Konzum, Lidl, Kaufland, Plodine i Spar
Kako bi ulovili kojeg kupca više, ali i ugodili postojećim mušterijama, u Konzumu su krenuli s postavljanjem samonaplatnih blagajni.
U 24 svoja centra instalirali su nešto više od stotinu samonaplatnih blagajni.
Mercator probio led
Prve pametne blagajne u Hrvatskoj uveo je Mercator još 2010., no njega je Agrokor u međuvremenu u potpunosti preuzeo.
U najvećem domaćem maloprodajnom lancu kažu kako samonaplatne blagajne u prosjeku koristi 23 posto kupaca, a u nekim prodavaonicama taj broj raste i iznad 50 posto ukupnog broja kupaca.
Velik pritisak konkurencije
Konzumovi prihodi, baš kao i 2013., porasli su tek pola posto dok je dobit pala 36 posto. S obzirom na to da je spajanje Mercatora s Agrokorom Ivice Todorića počelo sredinom 2014., prihodi Konzuma trebali bi biti veći u 2015. Procjenjuje se da će Agrokor samo od trgovine godišnje ostvarivati godišnji promet od šest milijardi eura.
Velik pritisak posljednjih nekoliko godina nabija im strana konkurencija, prije svega Lidl, koji je u 2014. zaradio koliko i Konzum uz višestruko manji promet. Oko deset posto u 2014. rasli su i prihodi Spara i Kauflanda, piše Tportal.