Prošla godina donijela je preokret na tržištu osiguranja: većina osiguravatelja napustila je 30-ak godina star sustav računanja rizika za teretna vozila te na Hrvatsku počela gledati kao jedinstvenu zonu osiguranja, što je dijelu prijevoznika prepolovilo cijene polica.
Vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda, pokazalo je istraživanje tržišta obveznog osiguranja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Agencija je ocijenila da je to tržište, na kojem 13 osiguravatelja godišnje zaračuna 2,2 milijarde kuna premije, a prosječna polica dosegne oko tisuću kuna, “kompetitivno i dobro strukturirano”. Dodaju da su vidljive pozitivne promjene u smislu širenja palete proizvoda i usluga među društvima za osiguranje čime se potrošačima proširio izbor.
Gledanjem na Hrvatsku kao jedinstvenu zonu rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona, više od polovice osiguranja prestalo je diskriminirati prijevoznike prema registracijskim oznakama zbog čega su oni “iz” Daruvara plaćali oko 12.000 kuna, a iz Zagreba ili Krapine istu policu 22.000 kuna.
AZTN je ranije upravo upozoravao na tu nelogičnost ističući da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU, a ne regionalni, pa Agencija smatra da te promjene “mogu pozitivno utjecati na konkurentnost pojedinih prijevoznika na hrvatskom te tržištu Unije”. Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom zahvaljujući individualizaciji polica, piše Poslovni dnevnik.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.