Sedma konferencija HTI u Rovinju od 28. veljače do 2. ožujka okupit će oko 500 profesionalaca iz industrije zdravstvenog turizma i drugih stručnjaka iz 40 zemalja svijeta koji će raspraviti nove trendove, uz glavnu ideju i poruku da Hrvatska u zdravstvenom turizmu može biti među liderima u Europi, a Europa u svijetu.
Najavili su to u razgovoru za Hinu osnivač i direktor konferencije HTI (Health Tourism Industry) Zdeslav Radovčić, Leila Krešić-Jurić, direktorica Sektora za turizam Hrvatske gospodarske komore (HGK), koja je i suorganizator konferencije, te potpredsjednica Zajednice zdravstvenog turizma HGK i brend menadžerica zdravlja malološinjske Jadranka grupe Đurđica Šimičić, složivši se u ocjeni da Hrvatska sa prirodnim, turističkim, medicinskim, kadrovskim, geo i drugim potencijalima uz dodatna ulaganja u povećanje kvalitete ponude i usluga te u promociju ima odličnu priliku za relativno brzo pozicioniranje među liderima zdravstvenog i wellness turizma u Europi.
Podsjećajući kako je HTI konferenciju pokrenuo kao privatnu inicijativu, okupivši na prvoj, na Zagrebačkom velesajmu tek 50-ak, kako kaže, ‘začuđenih’ sudionika, Radovčić ističe da tada nije ni mogao zamisliti da će to postati svjetska konferencija, koju sada primjerice predsjednik jednog od najvećih svjetskih udruženja tog tipa Medical Tourism Association iz SAD-a Jonathan Edelheit označava ‘najvećim događanjem zdravstvenog turizma u Europi i šire’.
“To je postao tako veliki projekt da se za njega zanimaju neki od trenutno najjačih osiguravajućih kuća, znanstvenika i specijalista liječnika, među kojima i oni koji se bave tele medicinom, a sve je rezultat velike upornosti i umrežavanja, bez čega se nigdje u svijetu tako nešto ne može organizirati”, kaže Radovčić ističući i veliku podršku HGK te sponzora, poput rovinjske Maistre u čijem će se hotelu Lone HTI konferencija održavati.
EHTI za ujedinjenje Europe kao destinacije zdravstvenog turizma
“HTI će ove godine promovirati ideju potrebe ujedinjenja Europe kao destinacije zdravstvenog turizma te osnivanja krovne udruge zdravstvenog turizma Europe koje sada nema. Potreba za tim dolazi zbog pada europskog turizma uslijed jačanja azijskog, pa je stoga i Europska komisija odlučila 2018. jače promovirati europski zdravstveni turizam na azijskom (pogotovo u Kini) i američkom te afričkom tržištu, koje bi za nekoliko godina moglo postati najveći ‘izvor’ klijenata za taj segment”, otkriva Radovčić dodajući da HGK u sklopu prvog dana HTI-ja u Rovinju, 28. veljače, organizira i prvi europski summit industrije zdravstvenog turizma-EHTI (European Health Tourism Industry Summit).
Objašnjavajući da je cilj tog Summita kreirati europsku platformu za zajednički nastup na globalnom tržištu, a u skladu sa strateškim ciljevima EK koja potiče zajedničku promociju turizma EU, Krešić-Jurić iz HGK smatra da će 30-ak lidera iz EU, međunarodnih organizacija i institucija, uključujući i hrvatske stručnjake pridonijeti zaključcima za tu platformu, slijedeći primjer suradnje koju je Hrvatska s drugim zainteresiranim zemaljama iz okruženja (Slovenija, Mađarska, Italija, Španjolska, Portugal) već pokrenula.
“Zdravstveni turizam jedan je od najbrže rastućih trendova, uvjetovan demografskim, sociološkim i kulturološkim uvjetima života u Europi i svijetu. Važan je i za produljenje sezone te razvoj turizma na kontinentu, te je i Europska komisija prepoznala važnost promocije tog segmenta koji traži daleko veće napore i resurse u ‘paketiranju’ ponude i marketingu, tim više što mnoge države još uvijek nisu uskladile zakonodavne okvire niti uklonile administrativne barijere za taj razvoj”, naglašava Krešić-Jurić.
Među preprekama za razvoj ističe nedostatak općeprihvaćenog kvalitetnog programa edukacije i certifikacije za poslovne subjekte i u Europi i u Hrvatskoj, ali i nekonzistentnu primjenu EU Direktive o prekograničnoj suradnji u zdravstvenoj zaštiti, koja je nominalno na snazi od kraja 2013., ali u praksi predstavlja nepoznanicu za 90 posto građana EU.
Četiri skupa u jednom povezuju zdravstveni, luksuzni i gastro turizam
Osim EHTI summita te same HTI konferencije, u Rovinju će se u istom terminu održati još dva skupa, koja, po ocjeni Radovčića, Krešić-Jurić i Šimičić, pridonose razvoju i kvaliteti ponude zdravstvenog turizma te promociji Hrvatske po tom pitanju.
Tako će prateći festival “Taste the Mediterranean” promovirati mediteransku prehranu kao najzdraviju na svijetu, u sklopu kojeg će pet svjetskih chefova Michelina održati radionicu za 30 domaćih kuhara te pripremiti neuobičajenu i vrlo rijetku u Europi VIP Michelin večeru, dok će 3. ILHA European Summit, skup Međunarodne udruge luksuznih hotela-ILHA predstaviti važnost te sve traženije ponude, a HGK i novi brend luksuznih hotela koji (za sada) okuplja 16 takvih u Hrvatskoj.
Mali Lošinj i Jadranka grupa – primjer dobre prakse i održivosti
U Rovinju će biti i predstavnici 80-ak hrvatskih turističkih, zdravstvenih i proizvođačkih tvrtki i ustanova, među kojima i malološinjska Jadranka grupa, koja je među prvima u Hrvatskoj hotele i druge objekte počela brendirati pod ‘krovom’ zdravlja i vitalnosti, što je prepoznato i u međunarodnim krugovima kao primjer dobre prakse i održivog turizma.
“U zdravstvenom i wellness turizmu vidimo priliku za cjelogodišnji ili bar devetomjesečni turizam, za što je Lošinj već spreman s hotelima od četiri i pet zvjezdica otvorenih cijele godine te nizom drugih pogodnosti, od klime, aromaterapeutskog zraka i mora, do europskih certifikata, timova nutricionista, kineziologa, različitih liječnika i terapeuta, a sve kao rezultat što ga već 11 godina ‘gradimo’ i promoviramo kao otok vitalnosti”, kaže Šimičić iz Jadranke grupe podsjećajući da je Lošinj odavno poznat i po lječilištu za plućne bolesti, te da u ‘temi’ disanja i plućne rehabilitacije i nemaju konkurenciju u okruženju te i tu mogu puno dobiti.
Ipak, Lošinj, kako smatra, ne može sam uspjeti na svjetskom tržištu, nego uz Hrvatsku, brendiranu kao destinaciju zdravstvenog turizma, za što je potrebno da brojni subjekti, od hotela do pojedinih destinacija na moru i u unutrašnjosti, porade na kvaliteti i izvrsnosti, jer je svjetsko tržište tog segmenta izuzetno zahtjevno ne samo po pitanju kvalitete bolnica, lječilišta i sličnih ustanova nego i hotela i svih drugih koji sudjeluju u lancu te ponude.
Važnim poručuje i da se tom ponudom treba predstavljati specijaliziranim agentima, organizatorima putovanja, medijima, osiguravajućim kućama i drugima koji se samo time bave, što traži i dobro umrežavanje sa europskim i svjetskim udruženjima.
“Za zajednički izlazak na tržište treba odraditi jako puno posla na svim razinama, ali toga se moramo prihvatiti jer je to budućnost. Dobro je što to snažno podržava Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica (HTZ) koji su pokrenuli sveobuhvatni projekt ‘Croatia, full of health’/puna zdravlja'”, zaključuje Šimičić.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.