Dobar posao u Brodosplitu. Na ležaj je položena kobilica za Novogradnju 484. Tim činom i službeno je započela izgradnja luksuznog putničkog broda za krstarenje polarnim područjima koji su sve veći hit u svijetu. Brod će biti duljine 107 metara, a moći će ugostiti 196 putnika u 85 kabina. Priču iz splitskog škvera donosi Jelena Tešija.
U splitskom brodogradilištu prava buka tek će se čuti. Novogradnja 484 bit će najčvršći luksuzni polarni istraživački brod.
“Imat će sav luksuz koji imaju putnici na kruzingu, uz to, naglasak je na ‘expedition’ a što znači da će biti opremljen s 20 Zodijak gumenjaka koji će omogućiti putnicima da se ponekad kod interesantnih prirodnih fenomena spuste na te ledenjake, na more i da otplove”, kaže Frane Matulić, voditelj i inženjer projekta.
No, do porinuća i prve plovidbe dug je put. Brod se gradi za kompaniju u vlasništvu Brodosplita i ide u dugotrajan najam.
“To je jedan novi model gdje se ide na ‘berbu’ chartera, krajnji kupac mora otkupiti brod na kraju, može ga u bilo kojem trenutku otkupiti tako da je jedan novi proizvod”, kaže
Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
“To će ovisiti malo o tržišnim uvjetima mog novog financiranja tako da bi to moglo biti odmah, a moglo bi biti nakon godinu dana, no nakon deset godina moram ga kupiti”, kaže Wynand von Gessel, krajnji kupac broda.
Iako će dio namještaja i motor broda biti od stranih proizvođača, brod će većim dijelom biti hrvatski proizvod – dizajn i sva tehnička rješenja djelo su Brodosplitovih projektanata.
“Brod gradimo s naprednim projektantskim alatima koji nam omogućavaju da u ranoj fazi dočaramo brod u tri dimenzije”, kaže Srećko Kurtović, direktor Službe projektiranja u Brodosplitu.
“Time se optimizira gradnja i olakšava posao proizvodnim djelatnicima. To je također i prvi put u Brodogradilištu da se u jednom programskom paketu modelira cijeli brod. Benefita je mnogo”, kaže Kurtović.
“Skraćuje nam vrijeme projektiranja i pojednostavljuje nam izradu kompletne dokumentacije i ono što je najvažnije – nadamo se da će nam bitno skratiti cijelo vrijeme gradnje broda”, kaže Mate Lukas, pomoćnik Uprave za projektiranje.
Ovaj luksuzni brod svojim putnicima će ponuditi visok hotelski standard te siguran i ugodan boravak, a prvi putnici na brodu se očekuju u ožujku 2019.
Novi posao dokaz je da u Brodosplitu misle ozbiljno. Njime se splitsko brodogradilište sve više pozicionira na tržištu putničkih brodova srednje klase do 200 metara.
Prije nekoliko godina bili su pred likvidacijom, a danas s poslovima ugovorenim dvije godine unaprijed i sa stalnim traženjem novih zaposlenika.
“Hajedmo reći da nas je možda čak i strah ugovarati više brodova jer ne znamo tko će ih napraviti. Vlada i svi su shvatili da treba uvoz, uvozne dozvole tako da ih sada ima”, kaže Tomislav Debeljak, predsjednik Uprave Brodosplita.
No, u Brodosplitu se nadaju i sve većem odazivu hrvatskih radnika.