Potpredsjednik Emiratesa: Zapošljavamo mnogo Hrvata, vaše tržište ima potencijal

Ekonomija 27. lis 201911:26 > 12:24
N1

U Dubaiju je za TNT s višim potpredsjednikom Emiratesa za komercijalne poslove za Europu i Rusiju Thierryjem Aucocom razgovarao naš reporter Elvir Mešanović.

Gospodine Aucoc počnimo s Hrvatskom – kako vidite ulogu Hrvatske u svojim poslovnim planovima?

Odlučili smo početi letjeti u Hrvatsku, za Zagreb, prije malo više od dvije godine, i to se uklopilo u naše planove za razvoj europskih destinacija. Pokrivamo mnogo mjesta u Europi, i shvatili smo brzo da Hrvatska ima veliki potencijal. Prvenstveno kao turistička destinacija, to je destinacija koja je zanimljivima tržištima poput Azije, Australije, Kine, Tajvana, tako da za Hrvatsku i Zagreb ima mnogo dolaznog prometa.

VEZANE VIJESTI

A što se tiče odlaznog prometa, to je bio način da se ponudi ljudima iz Zagreba i Hrvatske vezu s našim hubom u Dubaiju, koji je odlično povezan s ostatkom svijeta. Postoji u Hrvatskoj velika potražnja za letovima za svjetske destinacije, prvo za Dubai, ali i dalje od njega, kad govorimo o regijama poput Indijskog oceana, jugoistočnoj Aziji, Tajland, Phuket, itd. Dakle svakako se radi o destinaciji koja za nas predstavlja velik potencijal i koja se dobro uklapa u našu mrežu destinacija.

Prati li infrastruktura u Hrvatskoj razvoj industrije transporta?

Da, apsolutno. Nedavno sam gledao poslovne rezultate aerodroma u Hrvatskoj i bio sam iznenađen kad sam vidio da mnogi od njih imaju dvoznamenkast rast broja putnika.

U 2018. Zagreb je imao oko 3.5 milijuna putnika, što je vrlo dobar rezultat. A vidimo da se razvijaju i drugi aerodromi u Hrvatskoj. Npr. pratimo i razvoj zračne luke Dubrovnik, jer preko FlyDubai nudimo sezonske letove za Dubrovnik.

Imate li hrvatskih zaposlenika u Emiratesu?

Ilustracija

Imamo mnogo Hrvata – preciznije, imamo 258 hrvatskih zaposlenika u Emiratesu. Njih 210 su kabinsko osoblje, ali imamo i 16 pilota – i među njima su tri pilota koji lete na Airbusu 380, što je najveći tip aviona u našoj floti.

Koji su trenutno najveći izazovi rastućeg tržišta zračnog transporta?

Mnogo je izazova. Važno je razumjeti da tržište zračnog prijevoza raste svake godine. Bez obzira na razna zbivanja u svijetu, trend iz godine u godinu je vrlo pozitivan. To je osnovno. Zatim, postoje brojni izazovi. Neki su vanjski – pod tim mislim npr. na geopolitičke razloge – u nekim slučajevima imate situaciju koja nije baš poticajna za razvoj turizma. Neki izazovi su ekonomski, npr. razgovori o Brexitu, ili npr. trgovinski rat između SAD i Kine.

Mnogo je takvih faktora – npr. cijene goriva koje idu gore ili dolje. Onda imate konkurenciju, koja također raste. No zašto raste? Zato što ima puno potražnje. Kada raste potražnja, pojavljuje se sve više i više aktera na tržištu, velikih i malih kompanija, nekih koje tek počinju, i drugih koje se gase. To je normalno na tržištu i normalno u svijetu zračnog prijevoza.

Gledate li na low budget kompanije kao konkurenciju?

Svakako, jer prevoze dosta putnika. No mislim da na tržištu ima mjesta za sve. Neke putnike zanima isključivo niska cijena, to je glavni faktor kojim se vode, kada negdje trebaju putovati prvo što gledaju je kako da tamo stignu što jeftinije. I za taj novac dobiti će i najjeftiniju uslugu, dakle dobit će nešto jednostavno, bez posluge u kabini, itd. U redu, to nije problem.

N1

No to nije naša strategija. Naša kompanija, Emirates, ima određeni DNA i po njemu naglasak je na kvaliteti, u pogledu usluge u avionu, usluge na zemlji, tipova aviona koje koristimo, inovacija – mi smo uvijek prva kompanija koja predstavi neku novinu, novu uslugu…

Što vas čini jedinstvenima?

Pa prvenstveno ta usluga kakvu nudimo. Npr. mogućnost da se otuširate tijekom leta – to smo imali prvi. Ili npr. zatvoreni apartmani, to smo imali prvi. Ili npr. korištenju aviona Airbus 380, koji je poznat po kvaliteti onog što nudimo putnicima – tu je Emirates daleko prvi na svijetu, sa 112 tih aviona u upotrebi. Ili Wi-Fi tijekom leta, bili smo valjda prvi koji smo to uveli u svakom avionu, za svakog putnika. Dakle uvijek smo prvi u nečemu, uvijek izlazimo s nekim novitetima i uslugama – npr. bili smo prvi i sa uslugom vozača do i od aerodroma. Uvijek smo korak ispred drugih.

Koja je sljedeća velika inovacija za putnike, po vašem mišljenju?

Uvijek možete predložiti nešto novo, definitivno. To može biti biti neka nova usluga, ali nećemo sad govoriti o nečemu što još ne postoji. To može biti i neka nova tehnologija. Spomenuo sam već Wi-Fi, ali recimo i na zemlji imate neke inovacije, npr. biometrijsko prepoznavanje putnika.

To je vrlo pouzdana učinkovita metoda jer omogućava ljudima da prođu razne kontrole puno lakše nego prije. Dakle ima mnogo stvari koje se mogu ponuditi i na kojima se može raditi. Zatim digitalne platforme, digitalni sustavi bi mogli biti jako važni za nas, jer preko njih bismo mogli unaprijed predviđati što klijenti žele. To bi nam omogućilo i da imamo njihov podatke – to moraju biti samo one na koje naravno ljudi pristaju da ih dijele – o tome što žele, koja sjedala žele, kakvu hranu trebaju, itd. Na taj način bi mogli anticipirati njihove potrebe, mogli bi ih inspirirati i pružiti im bolju uslugu koja bolje odgovara njihovim potrebama.

Tražite li sad nešto posebno?

Apsolutno, kao i mnoge druge aviokompanije… Ali i u tome smo vjerojatno ispred drugih, želimo povezati puno baza podataka. Već sad raspolažemo s mnogo podataka, uobičajenih informacija, koje dobivamo jednostavno preko karata… I radimo na tome da povežemo sve to u jednu veliku bazu koja će nam dati bolju sliku klijenata koji putuju s nama. I sve više i više ćemo raditi na tom znanju o tome što svakom klijentu treba i kako da za njih poboljšamo uslugu.

Što možemo očekivati u vašim avionima? Znam da imate “game changer.”

Da. Prije svega, kad smo počeli uvoditi A380, to je bilo prije gotovo deset godina. I naravno, tada je bio dobar trenutak da promislimo o tome kako izgledaju naša prva klasa i poslovna klasa. Zašto? Jer klijenti se uvijek naviknu na nešto, i onda uvijek žele nešto više.

N1

Odlučili smo se sada na “game changer” – radi se o apartmanu-kabini u prvoj klasi, koja je veća. Kad imate krevet, možete stajati pored kreveta, pa je poput privatne sobe. I dekoracija je drugačija, učinili smo prostor drugačijim, ugodnijim i toplijim, modernijim.

U poslovnoj klasi također uvodimo promjene – povećavamo prostor za putnike, uvodimo raspored 2-2-2 umjesto dosadašnjeg rasporeda 2-3-2. I kad vidite sjedala, koja su dizajnirana uz upotrebu najmodernije tehnologije, u suradnji s Mercedesom, ona su potpuno ergonomska. Omogućavaju da se putnik potpuno opusti, kad sasvim spustite sjedalo, osjeća se gotovo kao da nema gravitacije, vrlo je udobno i omogućava tijelu da zauzme položaj kao da pluta u prostoru.

Vi ste zaduženi za Europu i Rusiju. Koje tržište ima najveći potencijal?

Za nas, jedno veliko, veliko, tržište u Europi nam je Velika Britanija. Tu ima i povijesnih razloga – tamo je bila naša prva europska destinacija. Ali tamo je i ogroman potencijal jer ono što nudimo preko Dubaija su uglavnom Azija, Bliski istok, Australija, istočna Afrika, itd. I ima mnogo prometa iz Britanije u te destinacije, recimo u zemlje Commonwealtha, iz iz tih destinacija u smjeru Britanije. Tako da je definitivno Britanija važno tržište za nas.

Ima i drugih velikih tržišta, poput Njemačke, Francuske, Italije, gdje letimo još od 90-ih, i tamo također ima mnogo potencijala. Zapravo također ključan faktor u tom je razvoj Dubaija, i Europljani su sve više zaniteresirani za Dubai. Prije 10-15 godina Dubai nije bio još toliko poznat kao destinacija, a sad svake godine vidimo rast broja ljudi koji posjećuju Dubai, i to je impresivno. To također pomaže u razvoju europskih tržišta.

Kako vidite Emirates u sljedećih 5 godina?

Mislim da ćemo nastaviti biti vodeća kompanija. Infrastruktura Emiratesa je vrlo snažna. U zadnjih 20 godina smo jako povećali svoje kapacitete, i sada smo više u fazi stabilizacije, jer imamo mnogo velikih aviona, pa se moramo malo konsolidirati. I dalje otvaramo nove destinacije, nedavno smo otvorili Porto, uskoro ćemo i Meksiko.

Na nekim destinacijama gdje već letimo dodajemo nove letove, npr. za Amsterdam, gdje smo do nedavno imali dva leta dnevno, sad imamo tri leta dnevno. Tako da se stalno razvijamo, ali u naredne dvije, tri ili pet godina razvoj neće ići istom brzinom kao do sad. Vrijeme je sad da se konsolidiramo.

REUTERS/Phil Noble

Također ćemo imati i nove avione, neki će polako izaći iz upotrebe, neki novi će doći. I novi se moraju uklopiti u naše potrebe, što znači da ćemo imati neke vrlo velike avione poput A380m ali i manje poput A330 ili A350, kako bismo nastavili razvoj na tzv. sekundarnim destinacijama.

Kad kažem “sekundarne” ne mislim na njihovu važnost već samo veličinu. U velikim gradovima već imamo po nekoliko letova dnevno, ali trebaju nam i manji avioni koji bi mogli povezivati manja mjesta, gdje su potrebni avioni veličine od 250-280 sjedala. I to ćemo dobiti s novim avionima koji će se pridružiti našoj floti 2020., 2022., 2024., itd. Imamo cijeli raspored.

Što očekujete od DubaiExpo?

Od Dubai Expo očekujemo velik poticaj. Očekujemo da će u šest mjeseci biti 25 milijuna posjetitelja, i oko 70 posto njih će doći iz inozemstva. Za usporedbu, Dubai je danas četvrti najposjećeniji grad na svijetu, kroz kojeg prolazi oko 16 milijuna ljudi iz inozemstva godišnje.

Dubai je iza Bangkoka, Londona i Pariza. Što se Expo izložbe tiče, to će biti jaka atrakcija, dobro je objašnjeno unaprijed čega će sve tamo biti, i to je jako važno za budućnost. Za nas, to je fantastičan način promoviranja Dubaija, i naravno fantastična prilika za Emirates.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram