Osiguravajuća društva su krajem studenoga imala ukupnu zaračunatu bruto premiju od 9,6 milijardi kuna, što je 0,92 posto manje nego krajem istog mjeseca 2019. godine, pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO).
Podaci HUO-a pokazuju rast bruto premije neživotnih osiguranja za 4,53 posto, na 7,2 milijarde kuna, dok je zaračunata premija u životnim osiguranjima pala za 14,36 posto, na 2,39 milijardi kuna.
Najzastupljenija vrsta osiguranja u neživotnim osiguranjima i nadalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, sa zaračunatom bruto premijom 2,39 milijardi kuna, što je na godišnjoj razini porast od 12,3 posto.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama, s iznosom premije od 2,28 milijardi kuna ili 12,57 posto više nego u istom razdoblju lani.
U prvih jedanaest mjeseci sklopljeno je 2.231.982 polica odnosno 51.700 polica ili 2,37 posto više nego u istom razdoblju lani. Prosječna premija u obveznom auto osiguranju iznosila je 1.020,31 kunu, što je na godišnjoj razini rast od 9,96, podaci su HUO-a.
U skupini životnih osiguranja najveći udio pripada klasičnom životnom osiguranju s premijom u iznosu od 1,99 milijardi kuna, ili 12,3 posto manjom u odnosu na studeni 2019. godine.
Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja, u kojima je zaračunata bruto premija iznosila više od 270 milijuna kuna, što je pad za 30,3 posto na godišnjoj razini.
Među osiguravajućim društvima najveći tržišni udio prema zaračunatoj bruto premiji i nadalje drži Croatia osiguranje (CO) – 26,53 posto. Zaračunata bruto premija CO-a je na godišnjoj razini pala za 0,51 posto, na 2,5 milijardi kuna.
Drugi je Euroherc, s tržišnim udjelom od 12,39 posto i uz porast zaračunate bruto premije za 5,4 posto, na 1,19 milijardi kuna.
Na trećem mjestu je Allianz, koji bilježi i znatniji pad zaračunate bruto premije, za 17,1 posto, na 1,05 milijardi kuna, uz tržišni udio od 10,94 posto.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.