Ministar turizma Darko Lorencin ocijenio je da su turistički rezultati prve polovice ove godine, povećanje dolazaka turista za 7 %, a noćenja za 5 %, ostvareni radom svih u turističkom sektoru, pogotovu konkurentnošću privatnog sektora i turističkog proizvoda, te je ocijenio da bi ove godine financijski rezultat sezone mogao biti blizu 8 mlrd. eura
Lorencin je danas posjetio Općinu Malinska – Dubašnica na otoku Krku gdje je predstavio turističke rezultate u prvih šest mjeseci ove godine te obišao male, obiteljske i integralne hotele na tom području.
Prema predstavljenim podacima, na Jadranu i u Gradu Zagrebu od siječnja do lipnja ove godine ostvareno je 4,2 milijuna dolazaka turista, što predstavlja porast za 7 posto u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje te 16,8 milijuna noćenja, što je 5 posto više.
Pritom je u lipnju registrirano 1,9 milijuna dolazaka ili 2 posto više, dok 9,5 milijuna lipanjskih noćenja predstavlja lagani te očekivani pad od 1,2 posto u odnosu na lipanj prošle godine.
U prvoj polovici ove godine strani su turisti ostvarili 3,6 milijuna dolazaka, što je porast od 7 posto, te 14,9 milijuna noćenja ili 4,3 posto više nego u prvoj polovici prošle godine.
Domaći turisti također bilježe rast u dolascima od 10 posto te od 9 posto u noćenjima.
Od siječnja do lipnja sve jadranske županije bilježe poraste u dolascima, osim Šibensko-kninske koja je imala lagani pad u noćenjima od 1,3 posto.
Među županijama u Istri je ostvaren najveći turistički promet, od 1,1 milijun dolazaka, što je rast od 6,6 posto, a ukupno ostvarenih 5,5 milijuna noćenja povećanje je od 4,2 posto.
U Dalmaciji je ukupno ostvareno 1,7 milijuna dolazaka ili 5,5 posto više, te 7,3 milijuna noćenja, što je porast od 4,4 posto.
Na Kvarneru je od siječnja do lipnja bilo 738 tisuća dolazaka ili 7,5 posto više, a 2,9 milijuna noćenja u plusu je za 4,6 posto.
Pet najjačih tržišta u razdoblju od siječnja do lipnja po udjelu u noćenjima su Njemačka (udio od 22 posto), Austrija (10 posto), Slovenija (9,6 posto), Češka (5 posto), Italija (4,7 posto).
Ministar Lorencin rekao je da će resorno ministarstvo sa zanimanjem pratiti realiziranje nekih investicijskih projekata, od kojih su neki objekti počeli s radom u lipnju, a neki će početi u srpnju.
Odgovarajući na novinarska pitanja, kazao je da se ove godine očekuje od 3 do 5 posto bolji financijski rezultat te 3 do 4 posto bolji fizički pokazatelji. Ocijenio je stoga da bi ove godine financijski rezultat turističke sezone mogao biti blizu 8 milijarda eura.
Komentirajući nešto slabiji rezultat u lipnju, rekao je da su ‘zalihe’ iz svibnja i dobar zimski dio sezone napravili dobru zalihu te da sada ulazimo u glavni dio sezone na lijepim temeljima. Dodao je da se u lipnju očekivalo čak i od 3 do 4 posto manje noćenja.
Na upit bi li domaćem turizmu moglo doprinijeti stanje u Grčkoj, kazao je da se tako ne razmišlja i da Hrvatska mora imati konkurentan proizvod, a na upit hoćemo li ove godine preskočiti srpanjsku rupu kazao je da se o tome razgovaralo s HTZ-om, napravljene su analize i dostavljene privatnom sektoru. Naglasio je da su pouke izvučene te da su najave za srpanj dobre.
Direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić je kazao je da su ostvarene brojke rezultat rada svih, koji su u svojim sredinama prihvatili strategiju Hrvatska 365, odnosno strategiju produljenja sezone te da su ti rezultati odličan ulazak u glavnu sezonu, s ogromnom prednošću. Za jesen je najavio novi novi strateški marketinški plan hrvatskog turizma do 2020.
Ministar Lorencin danas je sa suradnicima obišao hotel “Malin”, zatim hotel “Villa Rova”, koji je nedavno otvoren, a financiran je EU sredstvima.
U novom integralnom hotelu “Mare i Mons” svečano je otkrio pločicu s nazivom hotela. Obraćajući se okupljenima obećao je predstavnicima lokalne samouprave, koji su ukazali na neriješeni problem ruševih objekata u Haludovu, da će u vezi s pokretanjem rješavanja tog problema staviti na raspolaganje sve svoje snage i ideje.
U nastavku posjeta ministar će obići hotel “Villa Margaret”, posjetit će samostan Sv. Marije Magdalene i hotel “Pinia” te se susresti s mikro i malim poduzetnicima u turizmu.