Ako ste nedavno imali razgovor za posao, možda vas je poslodavac testirao u nekom od ovih područja.
Imati diplomu iz svoje struke da bi dobili željeni posao odavno je zadnja stvar koja je poslodavcima bitna, osim ako se primjerice želite zaposliti kao liječnik.
Ono što je danas bitno jest da se potencijalni kandidat razmišljam, praktičnim vještinama i motivacijom za posao koji će raditi – što bolje uklopi u tvrtku. No, pitate li se ikada zašto ste baš vi dobili posao, ili ga niste dobili?
Možda se prije vas pojavilo još deset dobrih ili sličnih kandidata, a konačnoj odluci su presudile nijanse proistekle iz intervjua. Fast Company donosi šest vrsta pitanja koja dobro dođu poslodavcima pri upoznavanju kandidata, odnose se na određena područja, a neka ste možda i sami čuli.
Borbenost
Poslodavci bi pred kandidata trebali postaviti pitanje opisujući mu situaciju u kojoj mora riješiti neki težak problem. Tada se obično provjerava upornost kandidata i, tijekom njegova predstavljanja mogućeg rješenja, dokle je ‘spreman ići’ kad jednom bude ‘bačen u vatru’. Konkurencija je, u poplavi start up tvrtki i hiperambicioznih mladih ljudi, tolika da je potrebno imati ‘jak želudac’ ako želite preživjeti.
Temeljitost
Podaci i alati za njihovu analizu toliko se proširuju, da treba biti jako vješt u njihovoj organizaciji i praćenju. Morate biti analitični, zbog čega poslodavci kandidate sve češće pitaju konkretna pitanja o tehničkim znanjima u tom području. Primjerice, možete pitati kako bi nešto izračunali u Excel tablici, ili koje stranice za analizu posjećenosti poznaju.
Utjecaj
Vođe tvrtke moraju znati razumiju li svi zaposlenici kako funckioniraju međusobni odnosi i tko donosi ključne odluke, a tko pomaže u tome. Kandidat mora znati koja je njegova točna uloga na poslu, to jest koja su mu ograničenja, ali i obaveze prema drugima. Zbog toga poslodavci mogu pitati kandidata i da kaže osobu ili organizaciju kojoj se divi, i objasni po čemu. Tražite znakove da kandidat razumije širu sliku organizacije i utjecaja pojedinih jedinki u njoj.
Timski rad
Profesionalci koji su sposobni razumjeti različite društvene stilove i globalne industrije, ključni su za uspjeh poslovanja, s obzirom na to da moderne organizacije sve češće nastoje svoje veze širiti na inozemstvo. U intervjuu se zato traga za kandidatima koji poznaju svoje jake i slabe strane, a sposobni su iskorisiti prve, te raditi na drugima. Možete ih pitagti da opišu neku situaciju koja im je nekad predstavljala problem i kako su je riješili, i što ih čini sretnima u radu s drugima.
Vlasništvo
Loše se stvari događaju svakome, a poslodavci se teže okupiti ljudima koji znaju od “limuna napraviti limunadu”. Ovo se odnosi na traženje kandidata koji dobro rukovodi svojim sposobnostima i situacijom, te ne dopušta previše prostora za samosažalijevanje. Pitajte ih za situacije u kojima su doživjeli nepravdu, kako su se osjećali i što je najvažnije, kako su reagirali. Morate znati da imate osobu dovoljno čvrstu da stane uz vas kada neće uvijek cvjetati ruže.
Znatiželja
Najbolje ju je testirati tako da pitate kandidata što ga je zadnje jako zaintrigiralo, iz bilo kojeg područja. Prema reakciji možete vidjeti i koliko se zatim upoznao s temom, a dobro pitanje je i ono koje i kandidati često čuju pred kraj razgovora: “Imate li neka pitanja za mene?”.