Kako pričati da vas ljudi zaista žele slušati

Lifestyle 08. lis 201510:00 > 10:48
Screenshot/YouTube (TED)

Iako je već nakon 10 minuta teško ostati koncentriran na nečiji govor, ponekad tomu doprinosi i činjenica da zapravo ne znamo kako svoju priču ispričati.

Sjetite se samo koliko vam se puta dogodilo da ste nešto pričali, a sugovornik kao da je ‘odlutao’ mislima, ili ste nekoga u kući nešto pitali, da bi odjednom podigao glavu s tipkovnice i zamolio vas da ponovite pitanje.

Nažalost, u današnjem svijetu, gdje smo okruženi malim milijunom kanala koji nam ometaju i kradu pažnju, sve je teže pričom fokusirati drugu osobu na sebe i tako je nagovoriti da zaista sluša ono što pričate. Fast Company donosi nekoliko savjeta kako ipak poboljšati svoje komunikacijske vještine.

Što čini dobru priču

Kako bi priča bila efektna, ne treba samo ‘zabavljati’, nego i povezivati. To znači da mora biti vezana uz nešto do čega je određenog skupini ili publici stalo. Primjerice, ako vam je nečiji govor ili predavanje dosadno za slušanje, vašu će pažnju dobiti ako odjednom spomene nešto što vam je osobno zanimljivo i intrigantno. Tako i vi svoje priče prilagodite na način da se publika može poistovijetiti s njom, i zamisliti se u istoj situaciji, ili čak imate slično iskustvo.

Kratko i slatko

Ovo osobito vrijedi u poslu, dakle, nemojte nepotrebno otezati priču. Postoji poslovica “Ako to ne možeš objasniti kratko i jasno, znači da ne razumiješ materiju”. Tako je i sa govorom ili pričom koju pripremate – pokušajte ju sažeti na najbitnije i odmah najzanimljivijim dijelom ‘kupiti’ pažnju sugovornika.

Za sve koji žele raditi na svojim interpretacijskim vještinama i komunikaciji, na internetu je bezbroj savjeta o tome, a mi predlažemo ovaj govor.