Volkswagen (VW) planira niz mjera štednje, od smanjenja investicija do zamrzavanja napredovanja menadžera, jer bi njegovi troškovi zbog lažiranja na eko-testovima mogli premašiti 30 milijardi eura, pišu njemački mediji.
Njemački poslovni list Manager Magazin piše kako najveći svjetski proizvođač automobila, koji je u prvom polugodištu po broju prodanih vozila pretekao japansku Toyotu, planira u iduću generaciju Golf vozila ugraditi što je moguće više postojećih dijelova kako bi uštedio stotine milijuna eura.
Suočen s najvećom krizom u svojoj 78-godišnjoj povijesti, VW traži sve mogućnosti ušteda, pa Manager Magazin piše i kako bi se na godinu dana mogla zamrznuta sva prije planirana napredovanja menadžera, dok sindikati traže i smanjenje bonusa menadžerima.
Matthias Mueller, novi izvršni direktor VW-a, koji je na to mjesto zasjeo nakon što je bivši prije mjesec dana podnio ostavku zbog skandala, još je ranije poručio da će sve investicije koje nisu neophodne, biti odbačene ili odgođene te da će ubrzati sve planove rezanja troškova.
Samo lani VW je u istraživanje i razvoj uložio oko 17,4 milijarde dolara, više nego Apple ili Google. No, taj će se iznos morati srezati. Manager Magazin piše da će se godišnje taj proračun morati smanjivati za najmanje milijardu eura, a da se mogu očekivati i otpuštanja radnika.
Kazne u SAD-u oštrije nego u Europi
Od kada je prije više od mjesec dana američka Agencija za zaštitu okoliša (EPA) objavila da neka dizel vozila te tvrtke imaju softver koji na eko-testovima prikazuje znatno manju emisiju štetnih plinova nego inače, njemačka je kompanija pod snažnim pritiskom.
Volkswagenu samo u SAD-u prijeti kazna i do 18 milijardi dolara, a istragu je najavilo i niz drugih zemalja. VW je polovicom rujna priznao postojanje tog softvera u više od 11 milijuna njegovih vozila.
Manager Magazin procjenjuje da će ukupni troškovi tvrtke zbog kazni, sudskih procesa i opoziva vozila, premašiti 30 milijardi eura.
Kazne u SAD-u mogle bi biti oštrije nego u Europi, no VW je više izložen u Europi. Od 11 milijuna vozila koja imaju sporni softver, manje od 500.000 prodano ih je u SAD-u, a većina ostalih u Europi.
VW je već u trećem tromjesečju stavio u rezerve 6,5 milijardi eura zbog budućih troškova u vezi s tim skandalom.
“Tih 6,5 milijardi eura odnosi se na opoziv. O bilo kakvim drugim troškovima mogu samo nagađati”, kazao je Mueller.
Zbog svega toga, analitičari procjenjuju da će VW u trećem tromjesečju zabilježiti gubitak od 3,5 milijardi eura, dok je u istom lanjskom razdoblju poslovao s dobiti od 3,2 milijarde eura.
Od kada je skandal izbio, cijena je dionice oštro pala, pa je VW u nešto više od mjesec dana izgubio na tržišnoj vrijednosti otprilike četvrtinu.
Kako je VW izuzetno važna kompanija za cijelo njemačko gospodarstvo, u ponedjeljak u SAD putuje njemački ministar prometa Alexander Dobrindt koji će razgovarati s američkim ministrom prometa i predstavnicima EPA-e.