Proizvođači automobila planiraju do 2030. godine potrošiti 515 milijardi dolara na razvoj električnih vozila i baterija, kako bi potaknuli napuštanje automobila pogonjenih fosilnim gorivima i ispunili ciljeve dekarbonizacije, pokazuje Reutersova analiza.
Prije manje od tri godine slična Reutersova analiza, koja se kao i nova temelji na objavljenim namjerama tvrtki za ulaganjima, pokazuje da automobilske tvrtke planiraju potrošiti 300 milijardi dolara na električna vozila i povezane tehnologije. No, sklonost nultim emisijama ugljika u gradovima kao što su London i Pariz te zemljama od Norveške do Kine, naglasili su hitnost investicija autoindustrije u električna vozila.
Analiza pokazuje da proizvođači automobila planiraju potrošiti oko 515 milijardi dolara u sljedećih pet do deset godina na razvoj i proizvodnju vozila na baterije i napuštanje motora s unutarnjim izgaranjem. No, industrijalci i analitičari zabrinuti su da bi bez značajnih dodatnih poticaja i povećanih ulaganja u punionice i kapacitet mreže, potražnja za električnim vozilima mogla biti daleko ispod sadašnjih agresivnih ciljeva.
Uz Reutersovu, postoje i druge analize, a jedna od njih – ona konzultantska tvrtke AlixPartners, pokazuje da će ulaganja autoindustrije u električna vozila do 2025. godine doseći 330 milijardi dolara. Prema AlixPartnersu, 2020. godine svi svjetski proizvođači automobila zajedno potrošili su gotovo 225 milijardi dolara na kapitalne izdatke i istraživanje i razvoj.
Reuters pak navodi kako se čini da je Tesla, najveći svjetski proizvođač električnih vozila, jedini koji prodaje gotovo svako vozilo koje proizvede i priprema nove “gigatvornice” vrijedne više milijardi dolara u blizini Berlina i Austina, koje će značajno povećati proizvodni kapacitet.
U međuvremenu raste politički i regulatorni pritisak na proizvođače da sljedećih 10-15 godina počnu s postupnim ukidanjem proizvodnje vozila na fosilna goriva, uključujući benzinsko-električne hibride te povećavaju proizvodnju potpuno električnih modela.
Brojne zemlje, od Singapura do Švedske, najavile su zabranu prodaje novih vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem do 2030. godine, a američki predsjednik Joe Biden rekao je kako želi da 40 do 50 posto prodaje automobila do 2030. godine čine električna vozila.
Volkswagen predvodi ulaganja
Njemački Volkswagen predvodi ostatak industrije, s više od 110 milijardi dolara u električna vozila i baterije do 2030. godine. Ulaganja VW-a, kao i ona mnogih njegovih konkurenata, usmjerena su na poboljšanje raspona i performansi baterija i snižavanje cijene električnih vozila, kao i na proširenje proizvodnje baterija i električnih vozila diljem svijeta.
VW, Daimler i BMW planiraju potrošiti ukupno 185 milijardi dolara do 2030., dok američki proizvođači automobila GM i Ford očekuju da će potrošiti gotovo 60 milijardi dolara do 2025. godine.
Kineski proizvođači automobila, predvođeni lokalnim partnerom VW-a i GM-a SAIC Motorom, najavili su više od 100 milijardi dolara ulaganja tijekom sljedećeg desetljeća.
Japanci znatno zaostaju te su Honda, Toyota i Nissan do sada objavili plan ulaganja u električne automobile i baterije u ukupnom iznosi od 40 milijardi dolara.
Niz drugih vodećih svjetskih proizvođača automobila najavilo je prelazak na proizvodnju električnih vozila u nadolazećim godinama.
Rolls-Royce namjerava u potpunosti prijeći na proizvodnju električnih vozila do 2030. godine. Britanski proizvođači poput Jaguara Land Rovera, Bentley Motorsa i Mclarena namjeravaju se također preorijentirati na proizvodnju takvih vozila.
Navedena ulaganja ne uključuju desetke milijardi dolara koje u dodatne proizvodne kapacitete ulažu najveće svjetske tvrtke za proizvodnju baterija, mnoge u suradnji sa svojim partnerima proizvođača automobila.
Međunarodna energetska agencija predviđa da će, ako se nastave trenutni trendovi, broj električnih vozila, uključujući kombije, kamione i autobuse, na svjetskim cestama do 2030. godine doseći 145 milijuna.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!