Indeks slobodnih radnih mjesta OVI pokazuje da je potražnja za radom u 2021. bila 5,5 posto veća u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu, a pozitivan trend potvrdili su i podaci za prosinac, u kojem je potražnja za radom bila 32 posto veća u odnosu na prosinac 2019., objavio je Ekonomski institut, Zagreb.
“Kalendarska godina, usprkos pandemijskim izazovima, završava s dobrim vijestima jer najnovije vrijednosti OVI indeksa i dalje slikaju pozitivnu sliku tržišta rada”, istaknuto je u objavi na internetskoj stranici EIZ-a.
Naime, prema OVI indeksu iz prosinca 2021. godine potražnja za radom je bila za 75 posto veća u odnosu na prosinac 2020. godine te za 32 posto u odnosu na pretpandemijski prosinac 2019. godine, pri čemu se radi o osmom uzastopnom mjesecu u kojem potražnja za radom nadmašuje pretpandemijske mjesece.
Potražnja za radom u 2021. godini tako je za 5,5 posto premašila razinu iz 2019. godine, dok je OVI indeks lani bio veći za 48 posto u odnosu na 2020. godinu.
Također, izvijestili su iz EIZ-a, pozitivni trendovi su vidljivi i na kvartalnoj razini, jer je OVI indeks u četvrtom kvartalu 2021. bio za čak 60 posto viši no u četvrtom kvartalu 2020. godine, a za 20 posto u odnosu na zadnji kvartal pretpandemijske 2019. godine.
U godini za nama najtraženija zanimanja su bila prodavač, kuhar, konobar, skladištar i vozač, dok je 46 posto oglasa za posao bilo vezano uz ugovore na određeno, a 44 posto uz ugovore na neodređeno. Također, u 2021. godini u 1,6 posto oglasa za posao spominjala se mogućnost rada od kuće, što je značajan porast u odnosu na pretpandemijsku 2019. godinu kada je tek 0,1 posto oglasa bilo vezano za rad od kuće. Također, u 2021. bilo je 2,6 posto oglasa za posao koji su tražili umirovljenike, što je porast za 1,2 posto u odnosu na 2020. i za 0,6 posto prema 2019. godini, zamijetili su analitičari EIZ-a.
OVI – Online Vacancy Indeks, mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u suradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.
Kakvo je tvoje mišljenje o ovome?
Budi prvi koji će ostaviti komentar!