Prošle je godine u Hrvatskoj prodano 50.769 novih osobnih automobila, što je 15,1 posto više nego godinu ranije kada ih je prodano 44.106, dok je u prosincu prodano tek 2.145 novih vozila ili čak 38,2 posto manje nego u prosincu 2016., podaci su Promocije plus.
Lani je najviše novih vozila u Hrvatskoj, 7.116, prodao Volkswagen (VW) i tom proizvođaču pripada prodajni udjel od 14 posto. Škoda, članica istog koncerna, na drugom je mjestu najprodavanijih sa 4.722 prodana vozila i udjelom u prodaji od 9,3 posto, dok je na trećem mjestu Opel s 4.652 prodana primjerka i prodajnim udjelom od 9,2 posto. Tek nešto manji udjel ima četvrti proizvođač Renault (4.597 vozila, udjel 9 posto) te peti Ford (3.579 prodanih vozila i udjel 7 posto).
Od njemačkog premium terceta, Audi je prošle godine u Hrvatskoj prodao 1.819 novih automobila, BMW 1.326, a Mercedes samo pet vozila manje. Lani je prodano i 57 Porschea, 51 Jaguar, 29 Infinitija, 7 Lexusa i 4 Tesle.
Najprodavaniji prošlogodišnji modeli bili su Škoda Octavia (2.464 prodanih), Renault Clio (2.292), Ford Focus (2.271), VW Golf (2.074) i Opel Astra (1.741).
I dalje se, usprkos skandalima pojedinih proizvođača s varanjem na eko testovima, najviše prodaju vozila na dizelski pogon. Takvih je lani prodano 27.831 i imali su udjel od 54,8 posto, dok su benzinci na udjelu od 43,5 posto odnosno njih je prodano 22.075 komada.
Istovremeno su put do kupca pronašla i 502 hibrida, dok je udio potpuno elektirčnih vozila i dalje mizeran – 2017. prodano ih je tek 22.
Samo u prosincu prošle godine prodano je najviše VW-ovih vozila (njih 308), drugi je Ford s 234, Renault je treći (198), dok je Suzuki prodao samo dva vozila manje od tog francuskog konkurenta. Čini se da su potencijalni kupci odlučili pričekati siječanj, jer se od početka ove godine obveznicima PDV-a ponovno priznaje 50 posto pretporeza prilikom nabave automobila u službene svrhe, odnosno njegovog održavanja, od čega bi osobitu korist trebali imati poduzetnici.
Prema najavama ministra financija Zdravka Marića, očekuje se i donošenje uredbe o promjeni oporezivanja nabave novih i rabljenih vozila, prema kojoj će se od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzeti vozila čija je prodajna cijena sa PDV-om niža od 150 tisuća kuna. To predstavlja 65 posto svih novih prodanih vozila. Veći naglasak bit će na emisiji CO2 kao kriteriju za oporezivanje te se od tih promjena očekuje niže porezno opterećenje od 350 milijuna kuna. Marić kaže kako je to set mjera usmjeren na pomlađivanje voznog parka u Hrvatskoj, na sigurnost prometa i zaštitu okoliša.
Posljednjeg mjeseca lanjske godine naviše se tražio Ford Focus čije je ključeve dobio 171 kupac, cjelogodišnji prodajni hit Suzuki Vitaru kupilo je 96 ljudi, dok se VW Golfa domoglo 87 kupaca.
Podsjetimo da se u zlatnim vremenima prije krize prodaja kretala prema 100.000 prodanih novih vozila godišnje, a velik udjel u prodaji odnosio se na privatne kupce, građane.