Europska unija usvojila je u utorak prijedlog o obvezi smanjenja dopuštene emisije ugljičnog dioksida (CO2) iz novih kamiona i autobusa za 30 posto do 2030. godine u odnosu na ovu godinu.
Zacrtano smanjenje sastavni je dio nastojanja Europske unije da ispuni obvezu iz sporazuma o zaštiti klime smanjenjem emisije stakleničkih plinova koji u velikoj mjeri utječu na promjene temperature na Zemlji.
EU dosada nije ograničavao emisije štetnih plinova iz teških gospodarskih vozila, za razliku od SAD-a, Kine, Japana i Kanade. Kamioni pak proizvode gotovo četvrtinu štetnih plinova na području EU-a.
“Nove ciljane razine i poticajne mjere pomoći će smanjiti emisiju štetnih plinova, špediterima će smanjiti troškove goriva a svim Europljanima donijeti čišći zrak“, poručio je europski povjerenik nadležan za mjere zaštite klime Migel Arias Canete.
Europski parlament tražio je još ambicioznije smanjenje, za 35 posto, ali su zemlje-članice uspjele progurati ciljeve dogovorene u prosincu.
Usporedbe radi, proizvođači automobila moraju smanjiti emisije za 37,5 posto između 2021. i 2030. godine.
Blaži ciljevi za teška gospodarska vozila rezultat su činjenice da je štedljiva potrošnja goriva vrlo važna stavka pri nabavi.
U Europskom udruženju proizvođača automobila (ACEA) smatraju zacrtano smanjenje „vrlo zahtjevnim“ zbog nepostojanja infrastrukture za električne i kamione na vodikov pogon.
„Ne možemo očekivati od špeditera da odmah počnu kupovati električne kamione ili one s drugim alternativnim pogonskim gorivima ako to za njih nema poslovnog rezona”, upozorio je čelnik ACEA-e Erik Jonnaert.
“Također nije lako napajati vozila strujom na svim glavnim europskim autocestama“, dodao je Jonnaert.
Današnji sporazum moraju još službeno potvrditi članice EU-a i EP, iako se to smatra formalnošću.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows | i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram