Mlađi zaposlenici skloniji tračanju, a stariji češća meta

Lifestyle 16. velj 201609:23 > 09:33
pixabay.com

Nitko ne voli tračati a opet, nerijetko se i sami nađemo u situaciji kada prokomentiramo nešto ili nekoga. Iako će neki reći da je to 'konstruktivna kritika', svaki komentar koji nije iznesen osobi 'licem u lice' spada u tračanje. Koliko tračaju i koje su najčešće teme uredskih tračeva, istražio je MojPosao na više od 300 ispitanika.

Čak 78 posto ispitanika smatra da zaposlenici tračaju često i puno, dok ih petina smatra da se tračanje odvija povremeno. Svega jedan posto ispitanika misli da zaposlenici ne tračaju. Povod tračanju prvenstveno su dosada i ljubomora te ‘razbibriga’ tijekom pauze na poslu, smatraju ispitanici.

U tračanju sudjeluju gotovo svi zaposlenici, smatra 77 posto ispitanika. Njih 22 posto misli da se tračanjem bavi polovica zaposlenika, dok jedan posto ispitanika smatra da gotovo nitko ne trača.

Tračanje više ovisi o dobi nego o spolu

Većina ispitanika smatra da na poslu podjednako tračaju muškarci i žene. Tračanjem se više bave žene, smatra 29 posto ispitanika, dok za muškarce isto tvrdi njih sedam posto.

Muškarci u većoj mjeri od žena vjeruju da se tračanjem bavi tek polovica zaposlenika tvrtke: to je stav 34 posto muških ispitanika, dok u isto vjeruje svega 19 posto žena.

Muškarci također u nešto većoj mjeri čuju druge kako tračaju dok žene u nešto većoj mjeri priznaju da i same sudjeluju u tračanju.

Čak 80 posto ispitanika iz velikih i srednjih tvrtki smatra da se na poslu trača često i puno, dok isto smatra manji udio zaposlenika malih tvrtki.

Najviše ispitanika (79%) čulo je druge kolege da tračaju, dok ih tri četvrtine priznaje da su i sami sudjelovali u tračanju. Veliki broj ispitanika bio je sam meta tračanja (63%), dok ih je malo više od petine (24%) započelo tračanje drugih. Svega dva posto ispitanika tvrdi da nisu niti čuli niti sudjelovali u tračanju.

U tračanju više sudjeluju ispitanici mlađi od 30 godina (77%), a najmanje zaposlenici stariji od 41 godine (61%). S druge strane, stariji zaposlenici tvrde da su u većoj mjeri meta tračeva (73%) dok isto za sebe tvrdi 57 posto ispitanika mlađih od 30 godina.

Koga najčešće tračamo i zašto?

Tračaju se podjednako kolege i nadređeni, navodi 77 posto ispitanika. Da su drugi zaposlenici najčešća meta tračeva tvrdi 15% ispitanika, dok ih 8% navodi da se najčešće trača nadređeni.

Najčešće teme uredskih tračeva su poslovne situacije poput otkaza, zapošljavanja i poslovnih akvizicija, zatim osobine kolega i osobni život kolega u što spadaju ljubavni život i osobne financije. Ispitanici se najmanje ‘bave’ komentiranjem privatnog života klijenatai zdravstvenog stanja kolega.

Najviše se trača usmenim putemte putem servisa za instant poruke kao što su Facebook messenger, Google Hangouts.

Zabrinjava podatak da pet posto ispitanika trača putem svoje službene e-mail adrese pri čemu su muškarci nešto nepažljiviji od žena: osam posto muškaraca tračanje prakticira pisanim putem i preko poslovnog maila dok isto čini pet posto žena, piše MojPosao.

N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad i društvenih mreža Twitter | Facebook.