Predsjednik odbora Državne dume za ekonomsku politiku i poduzetništvo Anatolij Aksakov smatra da bi od zabrane reklamiranja fast fooda u Rusiji mogli stradati i domaći brendovi.
“Postoji inicijativa za stvaranje ruskog fast fooda i ne samo po brendu, nego i po sadržaju. Tko zna, možda će taj fast food biti sastavljen od vitamina i zasnovan na principima zdrave prehrane. Zbog toga ne možemo sve zabraniti”, rekao je Aksakov agenciji Tas, povodom ideje svog kolege, zastupnika Jedinstvene Rusije Vasilija Šestakova.
Kako je ranije objavio list Komersant, Šestakov je pripremio i namjerava u bliskoj budućnosti podnijeti Državnoj dumi na razmatranje izmjene zakona o reklami. Izmjene predviđaju ograničenje promocije u medijima i na javnim mjestima proizvoda s visokim sadržajem šećera, soli, masti i zasićenih masti.
Ograničenje može obuhvatiti i gazirane sokove, čipseve, margarine i neke vrste kobasica. Prema riječima Šestakova, prijedlog zakona izjednačava reklamu fast fuda u Rusiji s reklamom za alkohol. KLko piše Komersant, radi se o zabrani reklamiranja lanaca brze hrane.
Aksakov je naglasio da je “namjera Šestakova razumljiva, zbog toga što fast food lanci nude nezdravu hranu, koja uzrokuje probleme s pretilošću i probavom”.
Međutim, jednoznačnu ocjenu te inicijative ne treba davati u hodu, potrebno je obaviti stručnu analizu tržišta reklamiranja brze hrane i tek onda donositi odgovarajuće odluke, naglasio je šef odbora.
On je podsjetio da u slučaju ograničenja reklamiranja alkohola nije bilo dileme o njegovom štetnom utjecaju na ljudski organizam, naročito mladih. Ali, kod reklama lanaca brze hrane sve mnogo ovisi od kvalitete te hrane, naglasio je Aksakov.