Kako marketing djeci 'pakira' nikotin u slatkiše

Lifestyle 07. lis 201519:52 > 20:39
EPA/SEBASTIEN NOGIER

"Zavaravajuće oglašavanje je bilo koje oglašavanje koje na bilo koji način ... dovodi u zabludu ili je vjerojatno da će dovesti u zabludu osobe kojima je upućeno ili do kojih dopire, pa je vjerojatno da će zbog toga utjecati na njihovo ekonomsko ponašanje..." (Iz Zakona o nedopuštenom oglašavanju)

Napori tradicionalne duhanske industrije da reklamiranje cigareta dođe i do djece, temeljito su dokumentirani.

Još su se 1960-ih i 1970-ih godina tvrtke duhanske proizvode reklamirale u tada popularnim dječjim emisijama poput “The Flintstonesa”, a sigurno su vam poznati i slatkiši poput žvakaća u obliku cigareta i slični pokušaji ‘usađivanja’ u svijest nezdrave navike pušenja već od rane dobi.

No pojavom “e-cigareta” na tržištu stigli su i novi načini kojima se djeci želi skrenuti pozornost na njih, što takve tvrtke znaju vješto iskoristiti. Jedan od načina jest da zabranjenim prikrivenim oglašavanjem svoje prizvode “pretvaraju” u istoimene i iste oblike slatkiša koji su djeci primamljivi. Koriste logo, naziv i boje duhanskog proizvoda dok reklamiraju neku čokoladicu ili bombone.

Iako su “e-cigarete” okarakterizirane kao manje štetne od klasičnih za odrasle ljude, za djecu i bebe fatalna može biti i samo čajna žličica tekućeg nikotina.

Evo kako izgleda jedna takva reklama, koja je upakirana odmah ispod reklame za poznatu čokoladicu.

Screenshot: www.anivapes.com