Prije deset godina, startup firma YouTube objavila je svoj prvi video. Jawed Karim, jedan od osnivača ovog servisa, objavio je kratki video u kojem je prikazan upravo on u posjeti ZOO vrtu u San Diegu, a sve to u svrhu testiranja mogućnosti servisa.
Will Keenan, jedan od čelnika kompanije Endemol, navodi da nijedna organizacija nije učinila više za kreativnost u povijesti čitavog svijeta od onoga što su učinili Google ili YouTube. U prvo vrijeme, glavna atrakcija YouTube servisa nisu bili video sadržaji koji su se mogli gledati, već fajlovi koji su se mogli skladištiti online. Ideja osnivača bila je da se kreira jednostavan način za razmjenu video fajlova, a ne samo da se omogući drugima da gledaju vaše fajlove.
YouTube je bio jedan od velikog broja servisa koji su stremili ka tome da postanu osnova kada je riječ o gledanju besplatnih video sadržaja uz veliko sudjelovanje samih korisnika. Bing Chen, nekadašnji rukovoditelj YouTube odjela za razvoj, navodi da je to bila platforma kreirana i održavana od strane korisnika, te da je popularnost YouTube došla velikom brzinom.
Kako se YouTube priprema za narednih deset godina, tako se sve više suočava s jačom konkurencijom koja u prvo vrijeme nije postojala. Konkurentske kompanije kao što su Facebook i Vessel sve više ulažu u svoje Web video projekte s ciljem da oduzmu tržišni udio koji bilježi YouTube. Međutim, imajući u vidu da ovaj servis bilježi posjete od strane milijardu korisnika svakog mjeseca, očigledno je da YouTube još uvijek ne mora brinuti o tome.