Britanski referendum o izlasku ili ostanku u EU u programu N1 komentirao je i Tihomir Loza, direktor Mreže za profesionalizaciju medija.
Vidjeli smo kakva je medijska situacija. Ono što je zanimljivo, britanski mediji su zauzeli strane. Kako je to moguće?
To je specifikum ovog medijskog prosotra. Novine su u privatnom vlasništvu i pred izbore zauzmu strane i kažu za koga su oni. Sve donedavno su news agendu diktirale i još uvijek diktiraju velike dnevne novine koje u danima prije izbora i referenduma čitateljima daju do znanja koji je njihov glas.
Kakav utjecaj mediji imaju na opredjeljenje birača?
Ovo se ne odnosi na javne medije kao BBC koji ne zauzima poziciju. Ovdje se radi o novinama i medijima koji se baziraju na proizvodnji mišljenja. U nekim situacijama to može dovesti do kontrareakcije dijela biračkog tijela, ali to rade jer imaju takva uvjerenja. To je pošten pristup da se zna za koga navijaju. Jer i ti novinarui su ljudi od krvi i mesa i imaju afinitete. Isti je slučaj i kod nas, ali se to odvija na prikriveniji način.
Koliko izlaznost može utjecati na referendum?
Pretpostavka je da može u velikoj mjeri. Bilo je kiše i poplava i moglo bi to imati utjecaja na glasače u Londonu.
Pretpostavka je da će, ako Britanija ostane u EU, dovesti do stabilizacije međunarodnih tržišta, a izlazak dovesti do turbulencija. Različite su pretpostavke koliko bi to trajalo. Ja mislim da će trajati 7-8 dana.
N1 pratite putem aplikacija za Android | iPhone/iPad | Windows| i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram.