Podizanje svijesti o tome kako identificirati internetske prijevarne tehnike trebalo bi učiniti korisnike i njihove financije sigurnijima, napominju sudionici kampanje.
Europolov Europski centar za kibernetički kriminal (E3) i Europska bankarska federacija pokrenuli su kampanju osvješćivanja građana o sedam najčešćih financijskih online prijevara u sklopu koje su objavili i savjete za izbjegavanje takvih oblika internetskih prevara u kojima se varalice pretvaraju da su primjerice vaš šef ili da su zainteresirani za romantičnu vezu.
Kampanja osvješćivanja #CyberScams pokrenuta je kao dio programa Europskog mjeseca kibernetičke sigurnosti te će tijekom idućeg tjedna policije svih 28 država članica Europske unije, pet država koje nisu članice Europske unije i 24 nacionalna bankovna udruženja podizati svijest o tom fenomenu u kriminalu, objavio je MUP na svojim internetskim stranicama.
Podizanje svijesti o tome kako identificirati takve prijevarne tehnike trebalo bi učiniti korisnike i njihove financije sigurnijima, napominju sudionici kampanje.
Taj paneuropski pothvat bit će pokrenut komunikacijskom kampanjom putem kanala društvenih medija i nacionalnih policijskih službi, bankovnih udruženja i financijskih ustanova, a osmišljen je i promotivni materijal na 27 jezika koji uključuje informacije o sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara i kako ih izbjeći.
Sudionici kampanje upozoravaju da je internet postao vrlo privlačan za kibernetičke kriminalce pri čemu se napadači koriste vrlo profinjenim trikovima i obećanjima kako bi od svojih žrtava izvukli novac ili vrijedne financijske informacije.
Primjetno je da prevare u kojima glavnu ulogu igraju davno preminuli rođak ili nigerijski princ nisu više jedini trikovi zanata jer taktike koje koriste kibernetički kriminalci postaju sve inovativnije i teže za otkriti. Suvremeni prevaranti učinit će sve što je potrebno da dobiju vaš novac ili bankovne podatke, od pretvaranja da su voditelj vaše organizacije ili su zainteresirani za romantičnu vezu.
Primjeri najčešćih financijskih internetskih prevara
CEO prijevara: varalice se pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji i prijevarom vas navode da uplatite novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznačite novce s poslovnog računa.
Prijevara s računima: varalice se pretvaraju da su vaši klijenti/dobavljači i navode vas da platite buduće račune na drugi bankovni račun.
Krađa identiteta/krađa identiteta navođenjem lažne poveznice/lažni telefonski pozivi: varalice vas zovu, šalju tekstualnu poruku ili e-poštu i prijevarom vas navode da podijelite s njima svoje osobne, financijske ili sigurnosne informacije.
Krivotvorene mrežne stranice banaka: koristi se lažna e-pošta banke s poveznicom na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada kliknete na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja vaših financijskih i osobnih informacija. Stranica izgleda kao i prava mrežna stranica uz nekoliko malih razlika.
Romantične prijevare: varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na mrežnim stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
Krađa osobnih podataka: vaše osobne informacije prikupljaju se kroz kanale društvenih medija.
Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: navede vas da mislite da ste na tragu pametnog ulaganja … ili vam daju izvrsnu lažnu online ponudu.