Laboratoriji kod Pariza u središtu istrage pada zrakoplova

Svijet 25. ožu 201521:36 > 21:44
REUTERS/Jean-Paul Pelissier

Niz laboratorija u predgrađu Pariza mjesto je gdje francuski istražitelji obavljaju mukotrpan i složen posao ne bi li utvrdili uzrok pada njemačkog zrakoplova u francuskim Alpama u kojem je poginulo 150 ljudi.

Crna kutija CVR (Cockpit Voice Recorder) sa snimkama iz pilotske kabine Germanwingsova Airbusa A320 stigla je u srijedu u Ured za istrage i analize BEA, gdje će se analizirati idućih tjedana.

Direktor ureda Remi Jouty rekao je da je snimka razgovora pilota “skinuta” i upotrebljiva za daljnju istragu, no nije mogao potvrditi navode da su locirani ostaci druge crne kutije.

Za tzv. FDR (Flight Data Recorder) koja bilježi sve podatke o letu još se uvijek traga.

Snimač podataka o letu pohranjuje sve zvukove iz pilotske kabine i omogućuje da se čuju svi razgovori, ali i svi zvukovi i govor u pilotskoj kabini te eventualni signal za uzbunu.

Samo nekoliko ljudi moći će čuti snimku u sobi nalik glazbenom studiju, opremljenoj posebnim zvučnicima i drugim sofisticiranim uređajima.

Zbog poštivanja privatnosti pilota, pravila nalažu da se nikada ne smije objaviti snimka, ali mogu transkripti u završnom izvješću o nesreći na koje bi se moglo čekati više od godine dana.

Istražitelji zasad nemaju nikakvo obrazloženje o uzroku nesreće kada se Airbus A320 njemačke zrakoplovne tvrtke Germanwings s 144 putnika i šest članova posade srušio u utorak stotinjak kilometara sjeverno od Nice, na letu iz Barcelone u Duesseldorf.

Zahvaljujući crnim kutijama, gotovo 90 posto nesreća može se objasniti.

Ti snimači uvedeni u zrakoplovstvo šezdesetih godina nalaze se u pojačanim metalnim kutijama, zamišljeni da pruže otpor iznimno snažnim udarcima, jakom plamenu i dugoj izloženosti dubokoj vodi.

Težine od sedam do deset kilograma svaka, zapravo su narančaste boje s bijelim trakama kako bi bile vidljivije. Najmodernije crne kutije mogu zabilježiti 25 sati leta.